וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינון קרייז עוזב את אנדמול

אמילי גרינצווייג

25.6.2011 / 12:33

קרייז, מנכ"ל ויו"ר החברה, פורש בתקופה בה אנדמול מנסה להתמודד עם חובותיה המוערכים בכ-2.8 מיליארד. דובר החברה מסר כי הפרידה נובעת מחילוקי דעות בין קרייז לבין ההנהלה

ינון קרייז, מנכ"ל ויו"ר חברת אנדמול העולמית, פורש מתפקידו. קרייז, מהישראלים הבולטים בתעשיית הטלוויזיה העולמית, עמד שלוש שנים בראש חברת ההפקה, שבבעלותה 31 חברות, לאחר רכישתה ב-2007 על ידי גולדמן סאקס וסילביו ברלוסקוני באמצעות חברת Mediaset וקרן ההשקעות ההולנדית Cyrte .

על פי הודעת דובר אנדמול, ההחלטה להיפרד היא הדדית ופרישתו של קרייז נובעת מחילוקי דעות בין קרייז להנהלת החברה על האסטרטגיה הטלוויזיונית והדיגיטלית העתידית של החברה. פרישתו של קרייז מגיעה בתקופה בה אנדמול מנסה להתמודד עם חובותיה המוערכים בכ-2.8 מיליארד דולר. בחודש שעבר הודיעה החברה על בחינת אפשרות לשינוי מבנה החוב שלה, מפני שהרחבת ההפסדים עלולה לגרום להפרת הלוואותיה.

קבוצת אנדמול מפיקה ומפיצה תכניות ביניהן "האח הגדול", “אקסטרים מייקאובר" ו-”ווייפאאוט”, ללמעלה מ-400 ערוצי טלוויזיה ופלטפורמות אינטרנטיות ברחבי העולם. תכניות המקור המצליחות של אנדמול משודרות בישראל על ידי שלושת הזכייניות: "האח הגדול", "101 דרכים לעוף משעשועון" ו"ווייפאאוט". את מקומו של קרייז, עד למינוי מנכ"ל חדש, ימלא באופן זמני נשיא הקבוצה, מרקו באסטי, וסמנכ"ל ג'אסט ספי.

עם סיום לימודיו במנהל עסקים באוניברסיטת UCLA בקליפורניה, השתלב קרייז בקבוצת סבן קפיטל גרופ בראשות המיליארדר חיים סבן. לימים הקים יחד עמו את חברת פוקוס קידס אירופה שנקנתה על ידי קבוצת דיסני. במסגרת פעילותו בישראל היה שותף בעבר בזכיינית קשת ולאחרונה, רכש בהשקעה פרטית 50% מחברת קופרמן הפקות הישראלית ומונה ליו"ר החברה. לקראת אולימפיאדת לונדון 2012 הקים קרייז יחד עם הוועד האולימפי בישראל גוף בשם "חבר הנאמנים הבינלאומי של הוועד האולימפי בישראל" במטרה לתמוך בוועד האולימפי, בנבחרות ובספורטאים האולימפיים.

צ'ארלס אלן, דירקטור באנדמול מסר: "למרות התקופה המאתגרת שבה ינון הצטרף לאנדמול, הוא הצליח להניע חזון אסטרטגי, להנהיג שינוי ולמצב מחדש את החברה לקראת צמיחה עתידית. בהנהלתו של ינון, החברה חיזקה את התפוקה היצירתית שלה, ביזרה את תחומי העסקים שלה, השלימה עסקאות מיזוג ורכישה נכבדות, התרחבה מבחינה גיאוגרפית, צמצמה את מבנה העלויות שלה ויצרה קשרים אסטרטגיים חדשים. אנו מודים לינון על הנהגתו בשלוש השנים האחרונות ומאחלים לו הצלחה בעתיד".

ינון קרייז מסר: "מאוד נהניתי מהתקופה שלי באנדמול. זו הייתה חוויה עצומה וזכות ליטול חלק בארגון כל כך דינאמי המצוי בשיא הכושר. אני גאה במה שהשגנו במהלך שלוש השנים האחרונות ויש לי ביטחון מלא כי החברה נכונה להמשך עתיד מזהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully