וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תבחן מחדש הטלת סנקציות על כתבים שישתתפו במשט

אמילי גרינצווייג ופנחס וולף

27.6.2011 / 14:15

זאת בעקבות פניה של כתבים זרים אל לשכת ראש הממשלה בנושא. האגודה לזכויות האזרח לראש לע"מ: "סיקור המשט מעל גבי הספינות אינו מפר את החוק הישראלי"

הממשלה תבחן מחדש את ההחלטה להטיל סנקציות על כתבים שיסקרו את המשט לעזה מעל גבי ספינות. זאת בעקבות תלונות מהתקשורת הזרה ללשכת ראש הממשלה. יחד עם זאת ההחלטה טרם שונתה. גם האגודה לזכויות האזרח פנתה לראש לשכת העיתונות אורן הלמן בדרישה כי יחזור בו מהאיום בסנקציות. באגודה טוענים כי לדבריו של הלמן, לפיהם סיקור המשט מעל גבי הספינות הינו הפרה מכוונת של החוק הישראלי, אין יסוד. על ספינות המשט נמצאים מספר כתבים זרים וכן כתבת הארץ עמירה הס.

"סיקור המשט מעל גבי הספינות אינו מפר את החוק הישראלי. למעשה, אין דבר בחוק הישראלי האוסר על סיקור עיתונאי בדרך זו", כותב עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח. "נהפוך הוא – האינטרס הציבורי הוא לעיתונות חופשית ולסיקור עיתונאי פתוח, מקיף ושלם של המשט, על כל שלביו ועל כל היבטיו, ובכל הזירות בו יתרחש. כשם שיש חשיבות רבה לסיקור הפעילות בנמל אשדוד, כך ישנה חשיבות לסיקורו מעל גבי הספינות. כשם שאי אפשר לומר שעיתונאים שעתידים לסקר את המשט בנמל אשדוד לוקחים חלק בפעילות הרשויות הישראליות, כך אין לומר שעיתונאים שיסקרו את המשט מעל גבי הספינות לוקחים חלק במשט. העיתונאים אינם לוקחים חלק בפעילות, אלא מסקרים אותה".

עוד טוענת האגודה לזכויות האזרח כי טענת לשכת העיתונות הממשלתית לפיה העיתונאים שיסקרו את המשט מעל גבי הספינות ייכנסו לישראל בצורה המנוגדת לחוק, אינה רלוונטית, זאת משום שהעיתונאים צפויים לסקר את המשט מחוץ לתחום המים הטריטוריאליים של ישראל: "ככל שהרשויות הישראליות יחליטו לגרור את הספינות לתחומה של ישראל, ולהכניס את מי שמצויים עליהן לישראל, אי אפשר לקבוע, כי האנשים שהוכנסו לישראל בדרך זו נכנסו אליה בניגוד לחוק. כלומר, אין כל דרך הגונה לטעון שאדם שנגרר לישראל מן הים הוא שוהה שלא כחוק, משום שישראל, שגררה אותו לשטחה, לא הקנתה לו אשרה עם כניסתו".

מלשכת העיתונות הממשלתית נמסר כי המכתב התקבל והועבר לטיפולם של הגורמים הרלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully