וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל"צ תוכל לשדר חסויות ותשדירים עוד שנה וחצי

אמילי גרינצווייג

27.6.2011 / 15:12

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה להאריך את תוקף הוראת השעה לשנה וחצי על מנת שתושלם החקיקה בנושא. רזי ברקאי: "זו ערוגה נפלאה בתקשורת הישראלית שצריך לשמר"

וועדת הכלכלה אישרה היום את הארכת הוראת השעה המאפשרת שידור של תשדירי החסות והשירות בגלי צה"ל בשנה וחצי עד ל-31 בדצמבר 2012, זאת בהתאם להצעתו של עיתונאי התחנה, רזי ברקאי והצעה של ח"כ נחמן שי (קדימה). השניים טענו כי ממילא הארכת הוראת השעה בשנה, משמעה עשרה חודשים בלבד וכי יש לתת לועדת השרים להשלים את החקיקה בנושא גלי צה"ל. ההצעה תועבר לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. בדיון, נכחו אנשי תקשורת רבים: מפקד התחנה, יצחק טוניק, רינו צרור, רזי ברקאי, גולן יוכפז, דני קושמרו, רביב דרוקר ומנהלת גלגלצ דלית עופר.

ח"כ דניאל בן סימון (עבודה) קרא לתמוך בהצעת החוק ואמר: "יש לתת לגלי צה"ל לפעול ולשמור על עצמאות התחנה. הפגיעה בגלי צה"ל באה ממניעים אידיאולוגיים יותר משהם עניינים עקרוניים". ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ (קדימה) התפרצה לדבריו ואמרה:"אתה מכניס פוליטיקה לדיון שהוא אינו פוליטי. אבל אם כבר, אולי כדאי שגלי צהל ישימו לב למה כל הימין נגדם. בהמשך הוסיפה שמאלוב-ברקוביץ' "אני לא נגד גלי צה"ל אבל אני חייבת להודות שלא פעם אני מקבלת חלחלה כשאני שומעת את רזי ברקאי".

מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק אמר בדיון :"גלי צהל היא תחנת הרדיו הכי זולה בארץ. אם בוחנים את עלות התועלת אני אומר לכם שאין דברים כאלה. כל חייל בתחנה מתוקצב. אנחנו משדרים רק ארבע דקות חסויות ותשדירים והרדיו האזורי משדרים כ-15 דקות פרסומת בשעה וזה לא כולל את התוכן השיווקי. אין לנו עניין להתפרנס, אלא להתקיים. הציעו לנו בעבר להיכנס לתחום הפרסומות אבל לא הסכמנו כי אנחנו לא רוצים לאבד את האפיון של התחנה".

ח"כ נחמן שי (קדימה) סיפר כי הוא זה שאיפשר את שידור החסויות והתשדירים כשהיה מפקד גלי צה"ל: "עשינו את זה בדאגה רבה. אני לא מאושר מהמקום שזה תופס. עדיף היה לכולנו שלא יהיו פרסומות בכלל אבל אז התחנה לא תתקיים. מוכרחים להבין שבמציאות הזאת חייבים לעשות תשדירים וחסויות".

ברקאי: "שמח שיו"ר הועדה ניתב את הדיון למקומות הנכונים"

בדיון השתתפה גם יו"ר ישראל שלי איילת שקד. אמרה בדיון: המאבק שלנו הוא פוליטי, אנחנו רוצים לשבור את מקומו של השמאל בתחנה". רזי ברקאי אמר לוואלה! ברנז'ה בתום הדיון: "אני שמח שיו"ר הוועדה ניתב את הדיון למקומות הנכונים ולא נתן להפוך את הדיון למפגן של תנועת ישראל שלי. אני מקווה שבשנה וחצי של ההארכה שניתנו יוסדר חוק גלי צהל. זו ערוגה נפלאה בתקשורת הישראלית שצריך לשמר".

יצחק טוניק מפקד גלי צה"ל אמר בתגובה :"החלטת הוועדה חשובה ובתנאים שנוצרו, בהם הממשלה במקום להעביר את החוק החליטה להאריך את הוראת השעה בשנה, נכון היא לאפשר לפרק זמן ארוך יותר. צר לי שבדיון תפסו טרמפ כל מיני גורמים שבאו עם אג'נדות פוליטיות כאשר הדיון עסק בנושא כלכלי לקיום גלי צה"ל, אבל לשמחתי חשיבות פעילותה של התחנה גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully