וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון

אמילי גרינצווייג

29.6.2011 / 20:33

הוראת השעה המעגנת את מימון החדשות המקומיות על ידי HOT ו-yes תפוג בסוף דצמבר 2011, וחברי הכנסת שאמה ויחימוביץ' מבקשים להאריכה בשנתיים נוספות

חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) ושלי יחימוביץ' (העבודה) מבקשים להאריך את הוראת השעה המעגנת את מימון החדשות המקומיות מתמלוגי חברות הכבלים והלווין, בשנתיים נוספות. תוקף הוראת השעה הנוכחית, לפיה ממונות החדשות המקומיות מתמלוגי החברות בגובה של 25.5 מיליון שקלים בשנה יפוג ב-31 בדצמבר 2011.

הוראת השעה זו הוראה אחת לשנה מאז קיץ 2006. בדברי הצעת החוק שהגישו השניים ביום שני האחרון נכתב "חדשות מקומיות ותוכניות מקומיות בענייני היום אינן זוכות, ככלל, לסיקור ולטיפול מקיף במהדורות החדשות הראשיות, ואף לא בתכניות טלוויזיה ארציות... בהיעדר הסדר חלופי להסדר הקיים, ולנוכח קיומן של מטרות ציבוריות בשידור החדשות המקומיות והתכניות המקומיות בענייני היום, מוצע להאריך את תוקפו של ההסדר הקיים בשנתיים נוספות עד ל-31 בדצמבר 2013".

המהדורות המקומיות של HOT מופקות בימים אלה על ידי קודה תקשורת, חברת ההפקות שבבעלות רם לנדס, זאת לאחר שהזיכיון להפקתן עבר מרשות השידור לידי החברה. קודה תקשורת עתידה, על פי ההערכות, להתמודד יחד עם ynet גם במכרז לערוץ החדשות היעודי.

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ניצן חן, אמר בתגובה:" המועצה רואה חשיבות ציבורית בשידור של החדשות המקומיות הנותנות ביטוי הן לפריפריה והן למגזרים באוכלוסיה שאינם מקבלים ביטוי מספק בחדשות הארציות. אין לי ספק כי הצעת חוק ברוכה זו לצד ערוץ חדשות ייעודי בכבלים ובלווין במתכונת ה-CNN תשפר את השיח הדמוקרטי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully