וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב דרוקר וחיים ריבלין הם זוכי פרס סוקולוב לשנת 2011

אמילי גרינצווייג

6.7.2011 / 16:44

השניים יקבלו את הפרס לתקשורת אלקטרונית לצד יגאל סרנה וורדי כהנא שזכו בפרס לעיתונות הכתובה. דרוקר: "זו רוח של עידוד לתחקירים בזמן שבעולם העיתונות הם הולכים ומצטמצמים"

העיתונאים רביב דרוקר וחיים ריבלין הם הזוכים בפרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית לשנת 2011, כך החליטה הוועדה בה כיהן אריה גולן כיו"ר וכן פרופ' אווה אילוז, פרופ' נאסר באסל, רותי סיני ופרופ' פרנסיס רדאי.

בנימוקי הבחירה נכתב כי הפרס מוענק לדרוקר "על מכלול עבודותיו, שבהן ערך בעומק ובאומץ, תחקירים שחשפו פגמים מדאיגים ושחיתויות בפוליטיקה הישראלית על כל גווניה".

בנימוקי הבחירה בריבלין נכתב כי הפרס הוענק על "תחקיריו הרגישים והמעמיקים העוסקים בקבוצות שקופות בחברה הישראלית, קבוצות המקופחות ומנוצלות בשוק העבודה; תחקיריו גרמו בכמה מקרים לשינוי במציאות החברתית הקשה במדינת ישראל".

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה על שם נחום סוקולוב משנת 1954. בשנת 1981, לנוכח העלייה בחשיבותה של העיתונות האלקטרונית, החליטה העירייה להעניק את פרס סוקולוב גם לעיתונות האלקטרונית בעברית. הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים ב- 4 בדצמבר 2011, במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תל? אביב-יפו, רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס והזוכים בפרס משנים קודמות. גובה הפרס 18,000 שקלים.

חיים ריבלין: "חשוב שהפרס ניתן על עבודות התחקיר, שהוא תחום הולך ונכחד"

רביב דרוקר אמר לוואלה! ברנז'ה: "אני באמת מתרגש. יש בהחלטה הזו רוח של עידוד לתחקירים בזמן שבעולם העיתונאי בכלל, והטלוויזיוני בפרט, המקום של התחקירים הולך ומצטמצם. אני מקווה שהמסר הזה יקלט בראש ובראשונה אצל עיתונאים צעירים שצריכים להחליט לאן מועדות פניהם".

חיים ריבלין אמר:"אני מאוד מאוד שמח. זה כבוד להימנות על שורה ארוכה של עיתונאים חשובים וכבוד גדול במיוחד שזכיתי עם רביב שהוא בעיני אחד העיתונאים המשובחים שצמחו כאן. זה חשוב שהפרס ניתן על עבודות התחקיר, שהוא תחום הולך ונכחד שסובל מירידת קרנו בשנים האחרונות ואולי זה ייתן תמריץ לעבודה התחקירית. תודה גם לוועדת הפרס ולמנהלי חברת החדשות שאפשרו לכל זה לקרות".

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, מסר: "ריבלין הוא מבכירי העיתונאים בחברת החדשות שמעורר גאווה מקצועית בזכות כתבותיו המעולות ותחקיריו החשובים. "אני שמח שגם ועדה חיצונית בחרה להעניק לריבלין את ההכרה שלה הוא ראוי ואני משוכנע שהוא ימשיך לטפל בבעיות החברתיות של ישראל ברגישות ובמקצועיות שמאפיינות אותו"

מנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן מסר: "מי שעובד עם רביב מקרוב יודע להעריך כמה הוא ראוי לפרס. חברת החדשות של ערוץ 10 גאה שעל שורותיה נמנה עיתונאי עם ערכים מקצועיים מהסוג שמייצג את הנאמנות היחידה שיש לנו: לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully