וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוק לפיד עד חוק אלירז שדה

אמילי גרינצווייג

7.7.2011 / 18:19

מועצת העיתונות תבחן אפשרות לחדד את סעיף ניגוד העניינים בתקנון האתיקה, כך שיעסוק גם בפעילות פוליטית. עמוס שוקן: "לפיד אינו שונה מאחרים, גם אלירז שדה היה מאמי של נשים רבות"

מליאת מועצת העיתונות דנה היום בחוק צינון לעיתונאים (חוק לפיד) שיזמו חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ורונית תירוש (קדימה). בתום הדיון החליטה נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר כי תישקל אפשרות לחדד את הסעיף בתקנון האתיקה העוסק בניגוד עניינים, כך שיעסוק גם בפעילות פוליטית.

חברת הכנסת תירוש שהשתתפה בדיון אמרה: "אין לי כוונה למנוע ממישהו מאזרחי המדינה להתמודד לכנסת, לנגד עיני עומדת הסיטואציה בה שלי יחימוביץ' ראיינה בהרחבה את עמיר פרץ אליו הצטרפה לאחר מכן. היא ניצלה את הבמה כדי לקדם את עצמה. הסכמתי שזה יוכנס כחלק מתקנון אתי, מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר לקח את זה על עצמו, עברה יותר מחצי שנה ולא קרה דבר. דנו על זה בוועדת חוקה, אם זה לא יהיה בתקנון זה יהיה בחוק מחייב".

מו"ל הארץ עמוס שוקן השיב לדברים ואמר: "העבודה בכנסת היא המשך של העבודה העיתונאית. אין היגיון בצינון לאדם שעבודתו העיתונאית כוללת הבעת דעות אפילו אם הוא מביע דעות שמטרתם לסדר לו משהו. מה האסון? פרץ כבר היה המנהיג של מפלגת העבודה, ראיינו אותו בכל מקום, אז הוא קיבל ראיון גם סמוך למעבר של יחימוביץ', למה זה מחייב עוד חוק? יאיר לפיד אינו שונה מאחרים שמנצלים את המסך, ניקח מתחום אחר לגמרי את אלירז שדה, שהיה המאמי של הרבה נשים ומאז מופיע על המרקע בתכניות של קשת ואפשר להגיד שיש פה מצב בלתי מאוזן. אותו המצב אמור לגביו ולגבי יאיר לפיד. הגישה צריכה להיות להמעיט בצינונים, יש הרגשה שהח"כים רוצים להעביר חוק שרק אלו שמכהנים יוכלו להיות ח"כים לנצח נצחים. זה לא נכון מבחינת הרצון שלנו למעורבות ציבורית בפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully