וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם תמלוגים בין HOT לתל"י

אמילי גרינצווייג

13.7.2011 / 11:13

על פי ההערכות תעביר חברת הכבלים לתל"י כשבעה מיליון שקלים בשנה וכן סכום נוסף שישולם בגין חובות עבר מ-2003. ההסכם תקף עד לשנת 2014

נחתם הסכם הסדרת תמלוגים בין חברת תל"י לבית חברת HOT, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. על פי ההסכם שנחתם אתמול (שני), תעביר חברת הכבלים סכום שנתי קבוע כתמלוגים לתסריטאים ובמאים בגין השידורים ב-HOT וכן תעביר סכום משמעותי נוסף כפיצוי רטרואקטיבי. על פי ההערכות, הסכום השנתי עומד על שבעה מיליון שקלים והתשלום בגין חובות העבר עומד על כ-20 מיליון שקלים מ-2003. ההסכם תקף עד שנת 2014, אז יתחדש המשא ומתן בין הצדדים.

ההסכם נחתם לאחר שבארבע השנים האחרונות מתנהלת בוררות בין הגופים על מנת לקבוע את שיעור התמלוגים המגיעים ליוצרים. בשנת 2006 נחתם הסכם מסגרת בין הצדדים הקובע את זכויותיהם של היוצרים לתמלוגים. בשנים שקדמו להסכם התקיים סכסוך קשה בין החברה לארגוני היוצרים שאף הפך לאלים וכלל השבתות של צילומי תכניות, תביעות נגד החברה של במאים ותסריטאים באופן פרטי ואף דיון בבית המשפט העליון.

מוקדי: "התסריטאים והבמאים הם חלק אינטגרלי מהתוכן של HOT"

מנכ"ל HOT הרצל עוזר מסר: "HOT ראתה עצמה מאז ומתמיד כבית החם של התסריטאים והבמאים בישראל". סמנכ"ל תוכן ורגולציה ב-HOT יורם מוקדי: "התסריטאים והבמאים הם חלק אינטגרלי מהתוכן של HOT".
יו"ר תלי אבי שמש: "זה רגע מרגש המביא למיצוי ולשיא עשר שנים של מאמצים של שני הצדדים להסדיר את הקשר בין חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל HOT ובין ציבור התסריטאים והבמאים. HOT וציבור התסריטאים והבמאים בישראל יצאו לדרך חדשה". מנכ"ל תלי נרקיס פיין: "נקודת ציון הסטורית לתסריטאים והבמאים".

עו"ד נחומי עורך דינה של תלי: "זה היה מו"מ ממושך וקשה שבסופו שני הצדדים השכילו למצוא שביל זהב משותף".

  • עוד באותו נושא:
  • תל"י
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully