וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמים הם הגבול

אמילי גרינצווייג

13.7.2011 / 19:18

בעקבות הלחץ הציבורי שהופעל עליו לאחר שערוריית ”ניוז אוף דה וורלד” החליט טייקון התקשורת רופרט מרדוק, שלא להשלים את השליטה בחברת הלווין בריטיש סקיי

רופרט מרדוק, יו"ר ניוז קורפ מוותר על נסיונו להשלים את רכישת חברת הלווין בריטיש סקיי, זאת בעקבות הלחץ הפוליטי והציבורי, שהופעל עליו מאז פרסום שערוריית האזנות הסתר של הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" שהיה בבעלות חברתו של מרדוק ונסגר בתחילת השבוע. בעקבות ההודעה על ביטול המכירה, החלה מניית בריטיש סקיי BSkyB לצנוח בבורסה של לונדון.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, פנה ביום למרדוק וביקש ממנו לוותר על הצעת הרכישה. רק לפני מספר חודשים אישרה הממשלה הבריטית את הרכישה, כשבמסגרתה ניוז קורפ, המחזיקה ב-39.1% ממניות חברת הלווין היתה אמורה להשלים את רכישת השליטה בה תמורת 12 מיליארד דולר. בכך הצטרף קמרון למנהיג מפלגת הלייבור האופוזיציונית אד מיליבנד ולמפלגה הליברל דמוקרטית שדרשו ממרדוק למשוך את הצעת הרכישה.

בתקשורת העולמית מעריכים כי משיכת ההצעה מהווה את הנזק הגדול ביותר שנגרם למרדוק מאז פורסמה השערורייה בה נחשף כי אנשי הצהובון, שנסגר בתחילת השבוע, פרצו לתא הקולי של נערה צעירה שנחטפה ונרצחה ואף האזינו לבני משפחה של קורבנות פיגוע הטרור ברכבת התחתית של לונדון ביולי 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully