וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: אגודת העיתונאים הכריזה על סכסוך עבודה

אמילי גרינצווייג

19.7.2011 / 13:30

הסכסוך עתיד להיכנס לתוקפו בתוך 14 יום. באגודה טוענים כי הנהלת הרשות מנהלת את המשא ומתן על דיוני הרפורמה שלא בתום לב. הרשות מתנהלת בימים אלו ללא מנכ"ל

אגודת העיתונאים בירושלים הכריזה על סכסוך עבודה עם הנהלת רשות השידור. האגודה הודיעה על הסכסוך, שיכנס לתוקפו תוך 14 ימים, בעקבות מה שהיא מכנה ניהול המשא ומתן על הרפורמה בחוסר תום לב, הקפאת המצב הקיים וניסיון חד צדדי לקבוע את מבנה הרשות וכן הגדלה בפועל של מספר העובדים שנדרשים לפרוש. אנשי אגודת העיתונאים טוענים כי הנהלת הרשות הקפיאה דרגות לעובדי ועדי העיתונות ובכלל זאת לא הוחלו הסכמי השכר הארציים. כן טוענת האגודה כי מתקיימת אפליה של עובדים הפועלים בהתאם להוראות האגודה בטלוויזיה בערבית, ובכלל זה מסרבת הרשות לאפשר לחלק מהעובדים לעבוד בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים. עוד נטען כי פניותיה של האגודה אינם מטופלות במשך שבועות.

רשות השידור מתנהלת בימים אלה ללא מנכ"ל, כיון שטרם מונה מחליף למוטי שקלאר שסיים את כהונתו בראשית החודש. "המצב כפי שהוא לא יכול להמשך. או שמקדמים את הרפורמה או שמחזירים את המצב לקדמותו" אמר אסף אפרתי, יו"ר ועד עיתונות הפקה וחבר הנהלת אגודת העיתונאים בירושלים, בשיחה עם וואלה! ברנז'ה,:" אפשר להגיד בקול רם שאי אפשר להאשים את העובדים במצבה של רשות השידור. חצי שנה עברה מאז נחתם הסכם הרפורמה אך ברשות השידור המצב ממשיך לדשדש והעובדים מוחזקים כבני ערובה כיוון שמצד אחד הרפורמה לא בתוקף ומצד שני תנאי השכר, כפי שמגיעים לנו בדין, אינם מיושמים".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, המשך הדיונים בועדת הכלכלה של הכנסת בחוק רשות השידור וכן הדיונים על העלאת האגרה, שאמורה לממן חלק משמעותי מהרפורמה ברשות, יועברו ככל הנראה למושב החורף של הכנסת.

מרשות השידור נמסר: "יו"ר רשות השידור, עושה מאמצים רבים לקידום הרפורמה-למען הציבור ולמען העובדים. ברשות השידור הביעו פליאה על התנהגות אגודת העיתונאים שבוקר אחד מגישה עתירה לבית הדין, למחרת מושכת אותה, כעבור יום מגישה עתירה נוספת וכעת גם מאיימת בסכסוך עבודה. אין סכסוך יש עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully