וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון ב"פוליטיזציה ברשות השידור"

אמילי גרינצווייג

20.7.2011 / 0:01

חברת הכנסת זהבה גלאון שיזמה את הדיון: "ראש הממשלה מבקש להחזיר אותנו לתקופה שרשות השידור היתה מחלקה במשרד ראש הממשלה"

מליאת הכנסת תדון היום בנעשה ברשות השידור ובקול ישראל בפרט, זאת בעקבות הצעה דחופה לסדר שהגישו קבוצת חברי כנסת, שכותרתה "הפוליטיזציה ברשות השידור". ח"כ זהבה גלאון (מרצ) שיזמה את ההצעה אמרה "אני מודאגת מהפוליטיזציה ברשות השידור. ראש הממשלה מבקש להחזיר אותנו לתקופה שרשות השידור היתה מחלקה במשרד ראש הממשלה ושימשה שופר של השלטון".

להצעתה של גלאון הצטרפו חברי כנסת רבים בהם ח"כ איתן כבל (העבודה), ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), דני דנון (הליכוד), נחמן שי (קדימה), מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), מוחמד ברכה (חד"ש), ישראל אייכלר (יהדות התורה).

ח"כ שי אמר לוואלה! ברנז'ה: "הקרב על רשות השידור הוא בעיצומו. מדובר בוועד מנהל שהוא פוליטי בהרכבו, שמרביתו מזוהה עם הליכוד, והדאגה לשידור הציבורי עברה מהעתיד להווה. בעוד מבקר המדינה אמר שצריך לנקות את הרשות מהפוליטיקה, הם מכניסים אותה בדלת הקדמית והאחורית". עוד התייחס שי להנחיות החדשות בתחנת הרדיו בשבוע האחרון ואמר: "יצאו הנחיות שמיועדות לשתק את השיח הפנימי. מדהים באיזו מהירות הצליחו לחזור אחורה ברשות. זה נראה כמו ההצגה השנייה של עידן בראל, עם שחקנים חדשים, אבל זה יהיה אותו הדבר".

מנהל קול ישראל: "גורמים אינטרסנטיים מנסים לפגוע בשידור הציבורי"

מיקי מירו, מנהל קול ישראל מסר בתגובה: "בימים אלה אנו עדים לידיעות שקריות שהופצו ומופצות באמצעי התקשורת השונים על שינויים שבוצעו ועתידים להתבצע ברשת ב' ועל כוונותיי לפגוע כביכול בשדרים בכירים ברדיו כמו אריה גולן, קרן נוייבך וירון דקל ולהצר את עבודתם העיתונאית. מדובר בניסיון נואל למחזר שקרים ולהציגם כעובדות. מקורן של ידיעות אלה הוא בגורמים אינטרסנטים המנסים להעכיר את האווירה ברדיו ולפגוע בשידור הציבורי. זאת ועוד, גורמים אינטרסנטים אלה הפיצו ידיעות כזב כאילו להחלטות שהתקבלו יש רקע פוליטי והטילו דופי בהחלטותיי המקצועיות ובשידור הציבורי דבר שהינו משולל כל יסוד.

"לצערי, כמה מהעיתונאים נפלו בפח של הגורמים האלה ופרסמו את 'הספינים השקריים' כאילו הם עובדות, ובכך גרמו נזק בל ישוער לשידור הציבורי. כמי שעובד ברשות השידור למעלה משלושים שנה וכעיתונאי בכיר שטובת השידור הציבורי עומדת תמיד לנגד עיניו הזדעזעתי מכמות הרפש השקרי שפורסם בחלק מאמצעי התקשורת מבלי לעשות את העבודה העיתונאית המינימאלית הנדרשת. כמנהל "קול ישראל" בכוונתי להנהיג שינויים בכל רשתות הרדיו ובכללן גם ברשת ב' כדי לקדם את הרדיו כשידור ציבורי, שמייצג את העמדות הרווחות בציבור על כל גווניו וללא משוא פנים. השינויים האלה ובכללם שינויים פרסונאליים, יבוצעו לאחר תהליך למידה והתייעצויות פנימיות בתוך הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully