וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל ושי יבקשו מוינשטיין לבדוק הליכי מינויים ברשות השידור

אמילי גרינצווייג

21.7.2011 / 13:12

השניים יבקשו מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק את שיקולי הוועד המנהל ברשות ואת דרכי עבודתו. התנועה לאיכות השלטון מבקשת לבדוק את קרבתו של המנכ"ל המיועד יוני בן מנחם לראש הממשלה

חברי הכנסת איתן כבל (עבודה) ונחמן שי (קדימה) יפנו ליועץ המשפטי לממשלה שיבחן את הליכי הבחירה של המועמדים למכרזים לתפקידי הניהול השונים ברשות. ח"כ שי אמר לוואלה! ברנז'ה "בכוונתו לבדוק את שיקולי הוועד המנהל ואת דרכי עבודתו. כמו גם הגישה של הוועד ליעוץ המשפטי והעובדה שהודרה היועצת המשפטית מהישיבות והדיונים בנושאים הללו. אם נופלים פגמים בתהליכים ואז התוצאה צריכה להיפסל".

התנועה לאיכות השלטון פנתה לטנה שפניץ, יו"ר הוועדה לבדיקת מנויים בשירות הציבורי, בבקשה כי בבחינת התאמת יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור ישקלו הטענות בדבר קרבתו לראש הממשלה, זאת בעקבות פרסומים כי מר בן מנחם הנו מקורב לכאורה של נתניהו. ועדת האיתור המליצה אתמול פה אחד על בן מנחם לתפקיד המנכ"ל החדש של הרשות וההמלצה תובא לאישורה של הממשלה.

"בחינה זו צריכה להיעשות ביתר קפדנות, בעיקר נוכח המגמה האחרונה של הכנסת עוד ועוד נושאי תפקידים בכירים לתוך המוסדות המנהלים של רשות השידור, שכלפיהם עלו טענות כי הם מקורבים של השר הממנה – הוא ראש הממשלה" נכתב בהודעת התנועה, שם התייחסו לקרבתם של היו"ר אמיר גילת ויואב הורוביץ, חבר הוועד המנהל, לראש הממשלה. "לענייננו, ונוכח הטענות בדבר, מצבור ההולך וגדל של מקורבים הממונים לתפקידים בכירים ברשות השידור, מתעוררת תמונה מדאיגה האם הופכת רשות השידור מרשות עצמאית וממלכתית לרשות של מקורבי ראש הממשלה"

ועדת החינוך של הכנסת תדון בנעשה ברשות

ועדת החינוך תדון בהצעה לסדר של חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) שעניינה הפוליטיזציה ברשות השידור. ח"כ גלאון אמרה בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) במליאה: "שיקולים פוליטיים מכתיבים מי יהיו בעלי התפקידים ברשות השידור. לשכת ראש-הממשלה מתערבת באופן כוחני במינוי מנהלים. ראש הממשלה נתניהו, שואף גם לשעבד את השידור הציבורי, וגם להחלישו, כדי שעיתונאים לא יוכלו לבקר אותו. התוצאה היא שלטון פחד וצנזורה על החופש העיתונאי... ברשות השידור של נתניהו, לא רוצים מגישים דעתניים, לא רוצים ביקורת – רוצים לנהל תקשורת של קריינים שקוראים טקסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully