וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ישראל והרי החדשות

אמילי גרינצווייג

21.7.2011 / 17:04

שינויים נוספים ברשת ב': משה נסטלבאום, יוסי הדר ואמוץ שפירא יצטרפו לצוות מגישי היומנים בתחנה, נבחנת האפשרות לצמצם את מספר הימים בהם מגישה קרן נויבך את התכנית "סדר יום"

נמשכים השינויים ברשת ב' של קול ישראל, שהחלו מיד עם כניסתו לתפקיד של מנהל קול ישראל החדש מיקי מירו. משה נסטלבאום ישתלב בתפקידי הגשה ברצועת יומן הערב של התחנה. גם כתבי קול ישראל יוסי הדר ואמוץ שפירא צפויים להגיש יומנים. שינויים צפויים גם בתכניות האקטואליה האישיות של קול ישראל. ובשלב זה נבחנת האפשרות לצמצם את הימים בהם מגישה קרן נויבך את תכניתה "סדר יום" ובמקומה לשלב, בימים נוספים, את ענת דוידוב, שמגישה את התוכנית בימי שלישי. אפשרות נוספת שנשקלת היא לשלב מגיש נוסף לצדה של נויבך.

גורמים בכירים ברשת ב' הביעו זעם על ההחלטה למנות את נסטלבאום. לדברי אחד מהם, "מדובר בהחלטה תמוהה. מיקי מירו דוחק הצדה כתבים צעירים וזה מה שהוא מביא במקומם? נסטלבאום אינו נוטה לשאול שאלות קשות ולהתעמת עם מרואייניו". עוד נטען כי זהו מתן יתרון לא הוגן לאחד המועמדים במכרז למנהל הטלוויזיה.

מדובר בסדרה של החלטות לא ברורות, שכן, עם הפרסום בוואלה! ברנז'ה על כך שכתבי רשת ב' יואב קרקובסקי ורן בנימיני יפסיקו להגיש יומני חדשות נמסר מרשות השידור כי השניים הינם כתבים ולא מגישים, שעה שהדר ושפירא גם הם כתבים במחלקת החדשות של רשת ב'. זאת ועוד, נתוני סקר TGI האחרון שהתפרסם אתמול (רביעי) מראים כי "סדר יום" בהגשת נויבך רשמה עליה ביחס לחציון הקודם. והיא זוכה ל- 8.2% בשעת השידור הראשונה (8.1% בחציון הקודם) ול-7.5% בשעה השניה (6.5% בחציון הקודם). על פי הסקר תכניתה של נויבך גם מואזנת יותר מהתכניות של ניב רסקין ורזי ברקאי המשודרות מולה בגלי צה"ל.

נסטלבאום: "מי שמנהל את הרדיו הוא מיקי מירו ולא עובדים שמסתתרים תחת מעטה של אנונימיות"

משה נסטלבאום משמש כעורך ב"יומן" בערוץ 1 ומגיש את תכנית הכלכלה של רשת ב' "צבע הכסף". יוסי הדר משמש ככתב המשפטי של רשת ב' ובעבר היה כתב החינוך ואמוץ שפירא הנו הכתב הכלכלי של התחנה. נסטלבאום הוא אחד המתמודדים במכרז לתפקיד מנהל ערוץ 1.

מרשות השידור נמסר בתגובה לצירופו של נסטלבאום לצוות מגישי יומן הערב: "בעקבות חופשות הקיץ נערכו כמה שינויים בסידורי העבודה ברשת ב'. מנהל הרדיו מיכאל מירו ערך שינויים בהגשת יומן הכלכלה והעביר את משה נסטלבאום מהגשת יומן הכלכלה אחת לשבוע להגשת יומן ערב אחת לשבוע. לגבי הטענות האחרות, מדובר בספינים ושקרים של 'כוכבי' דו"ח מבקר המדינה האחרון אשר מנסים עדין להיאחז בקרנות המזבח ולהעכיר את האווירה ברדיו. חבל שכמה מאמצעי התקשורת נופלים במלכודת הזו ובמקום לבדוק את העובדות, משרתים את האינטרסים של אותם בעלי עניין"

משה נסטלבאום מסר בתגובה: "מדובר בספינים מבית מדרשם של כוכבי הדו"ח הכי חמור של מבקר המדינה על רשות השידור, שמנסים לארגן לעצמם תפקידים במסגרת תרבות ניהולית קלוקלת שהורגלו אליה בתקופת שקלאר ואשר נחשפה בדו"ח המבקר המדינה. עבדתי בקול ישראל יותר מ-20 שנה וכמו רבים מבכירי הטלוויזיה, אני מגיש תוכנית בקול ישראל. מי שמנהל את הרדיו הוא מיקי מירו ולא עובדים שמסתתרים תחת מעטה של אנונימיות שדעתם ממש לא חשובה".

בוועד עיתונאי ההפקה מרוצים ממינוי המנכ"ל המיועד

בתוך כך, ועד עיתונות הפקה ברשות השידור פרסם הבוקר הודעת תמיכה בהחלטת וועדת האיתור להמליץ על מינויו של יוני בן מנחם למנכ"ל הרשות, "בחירתה של ועדת האיתור הינה תעודת כבוד לעובדי רשות השידור ואמון על המקצועיות של עובדיה. יוני הינו עיתונאי ותיק ומוערך ברשות השידור, חבר אגודת העיתונאים בירושלים, בעל ניסיון עשיר ברדיו ובטלויזיה, שהחל את דרכו ברשות השידור בטלויזיה בערבית ומאז מילא שורה ארוכה של תפקידים הן בתחום העבודה העיתונאית והן בניהול. ללא ספק בעת הזו רשות השידור זקוקה לעיתונאי הבא מתוכה המכיר את המורכבות שבניהולה וזאת על מנת להבריאה ולהצעידה למקום בו ראוי שתהיה. ללא ספק העבודה הניצבת לפניו הינה רבה וקשה. אנו מאחלים ליוני הצלחה רבה בתפקידו, הצלחתו של יוני היא הצלחת כולנו וכנציגי העובדים נעשה ככל שנוכל לסייע לו להצליח בתפקידו" נכתב בהודעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully