וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: אין לפגוע במעמד היועצת המשפטית של רשוה"ש

אמילי גרינצווייג

24.7.2011 / 12:33

לטענת חנה מצקביץ', כיוון שחוות דעת שהיא נותנת אינן תואמות את רצונותיהם של גורמים שונים ברשות היא מודרת מהליכי קבלת ההחלטות ונמנע ממנה לתת חוות דעת

היועץ המשפטי לממשלה פנה ליו"ר רשות השידור אמיר גילת בדרישה להפסיק את הפגיעה במעמדה של היועצת המשפטית של הרשות חנה מצקביץ'. במכתב ששלח ביום חמישי האחרון אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לאמיר גילת, יו"ר הרשות, נכתב כי מצקביץ', פנתה למשרד היועץ המשפטי מספר רב של פעמים בחודשים האחרונים בטענה לפגיעה בה ובמעמדה מאז שנבחרה המליאה החדשה.

מצקביץ' טוענת שמכיוון שחוות דעת שהיא נותנת אינן תואמות את רצונותיהם של גורמים שונים ברשות היא מודרת מהליכי קבלת ההחלטות ברשות, נמנע ממנה לתת חוות דעת משפטיות ומוצבים בפניה קשיים רבים שאינם מאפשרים לה למלא את תפקידה.

"היועץ המשפטי של הרשות הוא משרת הציבור ולא משרתם של נושאי התפקידים ברשות. היועץ המשפטי אינו מנפיק חוות דעת מ'טעם' והוא אינו פאסיבי. חובתו של היועץ המשפטי להציג בפני מקבלי ההחלטות ברשות את המצב המשפטי בהתאם להבנתו המקצועית, ובכלל זה את הגבולות המשפטיים לפעילותה של הרשות ובעלי התפקיד בה. זאת גם אלה לא ביקשו חוות דעת זו ואף אם אינם חפצים בה. לכן אין לבוא חשבון עם היועצת המשפטית אם בחרה להתריע בפני מקבלי ההחלטות ברשות על המצב המשפטי הנכון לטעמה, אף אם לא התבקשה לעשות כן" כותב ליכט לגילת. ומוסיף "אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע במעמדו של יועץ משפטי לרשות ציבורית, ודאי אם הדברים באים על רקע קיום חובותיו המקצועיות של היועץ המשפטי. פגיעה במעמדו של היועץ המשפטי לרשות השידור, עקיפתו, ומידורו מתהליכי קבלת ההחלטות בועד המנהל ובמליאה, חותרים תחת היכולת להבטיח כי רשות השידור מתנהלת כדין. לכן אין לקבל צעדים מסוג זה".

זו אינה הפנייה הראשונה של היועץ המשפטי לממשלה לרשות השידור בנושא. עוד בחודש מאי שלח ליכט מכתב לרשות בנוגע לחובה לקיים את הנחיות היועצת המשפטית בנוגע להסדרי ניגוד העניינים. פנייה שלא נתקבלה לה תגובה.

מרשות השידור נמסר: "בניגוד לגורמים אחרים, יו"ר הרשות אינו מנהל התכתבויות באמצעות התקשורת. היו"ר השיב במישרין למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, לשביעות רצונו המלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully