וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב יצחק ומעריב מציגים: המקור

אמילי גרינצווייג

25.7.2011 / 1:41

בצעד שנוי במחלוקת פירסמו האתרים nrg ומחלקה ראשונה את זהות המקור לכתבה של חיים ריבלין ששודרה ב"אולפן שישי" ועסקה בקול ישראל. עיתונאים בכירים: זו חציית גבול

לפעמים אפילו פיאה ג'ינג'ית, צילום מוחשך וטשטוש הקול לא יעזרו. בצעד שנוי במחלוקת החליטו היום העיתונאי יואב יצחק ואתר nrg של מעריב, לחשוף את זהותו של המקור שהתראיין לכתבה על הפוליטיזציה של קול ישראל ב"אולפן שישי" של חדשות 2 בערב שישי. מחויבות העיתונאי היא אומנם לחיסיון מקורותיו, ולא למקורותיהם של עיתונאים אחרים, עם זאת, עיתונאים רבים חשו היום כי חשיפת מקור של גוף מתחרה היוותה חציית גבול ופתיחתו של מירוץ חימוש חדש ומסוכן שעלול לפגוע, כבר בעתיד הקרוב, ביכולת הפעולה העיתונאית וכינו את ההחלטה לפרסם את זהות המקור "שערוריה".

יצחק תקף שלשום (שבת) באתרו, מחלקה ראשונה, את הכתבה של חיים ריבלין על קול ישראל, ששודרה ב"אולפן שישי", על כך שלא היתה מאוזנת. יצחק העלה לאתר קטע מהכתבה בו נשמעים דבריו של המקור, לאחר שהורד ממנו הפילטר שעיוות את קולו, באופן המאפשר לזהות את קולו של המרואיין. יצחק הסביר כיצד טכנאי קול ישראל עבדו על מנת לברר את זהות המקור. אתמול (ראשון) הוחלט באתר nrg , כמו גם באתרו של יצחק, לפרסם את זהות המקור. יש לציין כי בין יצחק לבין המקור אותו חשף קיימת התדיינות משפטית קודמת במסגרתה תבע המקור את יצחק.

גורם המעורב בפרטים אמר לוואלה! ברנז'ה, בהתייחס לפעולה של טכנאי קול ישראל: "חשיפת מקור עיתונאי על ידי גורמים ברשות השידור שמתייחסים אל עצמם כעיתונאים נוגד את הדי אן איי הבסיסי של כל עיתונאי. הדרך האלימה שבה פעלו אותם גורמים שניסו לחשוף את זהותו של האיש שהתראיין לכתבה ממחישה טוב מכל את מה שהכתבה ניסתה לתאר - שלטון מחשבות חשוך ונקמני ברשות השידור". איש תקשורת בכיר אחר התייחס גם הוא לנעשה ברשות השידור ותהה "האם טכנאי קול ישראל התנדבו לבדוק מיהו אותו חבוש פאה? מי נתן להם את ההוראה הזו? נראה כי יש כאן ניסיון להסיט את הדיון מהשאלות שעולות בכתבה לטובת אורך הפאה".

גורמים במעריב התייחסו לדברים ואמרו: "הידיעות מרשות השידור העידו כי ידוע כבר לכולם מי הדובר בכתבה וכי הדבר חולל סערה גדולה ברשות. לכן דווח למעשה על המתחולל ברשות בעקבות החשיפה ולא על עצם שמו של המקור". יואב יצחק אמר בתגובה :"אינני מוכן להגיב דברים בעלמא אלא להתמודד עם כל טיעון, אבל מול אנשים שאינם חובשים פאות ומעוותים את קולם. אני מוכן להתמודד עם אנשים שמעלים את טענותיהם בצורה ישירה ומקצועית ומוכנים להתמודד עם אמירותיהם כשזהותם מוצגת".

מרשות השידור נמסר בתגובה :"נראה שאין גבול לאי הדיוקים ולדיסאינפורמציה סביב הנעשה ברשות השידור. חשיפת המקור לא נעשתה ביוזמת רשות השידור או על ידה וזהות המקור נחשפה באתרים פרטיים שאינם קשורים לרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully