וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים עתרה לבג"צ נגד מינוי בן מנחם למנכ"ל הרשות

אמילי גרינצווייג

27.7.2011 / 14:41

האגודה טוענת שמדובר במינוי פוליטי ודורשת מבית המשפט צו על תנאי שיורה לממשלה לנמק מדוע לא תמנע מלמנות את בן מנחם לתפקיד. הממשלה צפויה לדון במינוי ביום ראשון הקרוב

אגודת העיתונאים בתל אביב עתרה היום לבית המשפט העליון בדרישה לעצור את הליך מינויו של יוני בן מנחם למנכ"ל רשות השידור. בעתירה שהוגשה נגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, רשות השידור, ועדת האיתור לתפקיד המנכ"ל ויוני בן מנחם, דורשת האגודה שבית המשפט יתן צו על תנאי המחייב את הממשלה לנמק מדוע לא תמנע מלמנות את בן מנחם לתפקיד המנכ"ל ועל רשות השידור וועדת האיתור לנמק מדוע שלא יבטלו את החלטתן להמליץ על בן מנחם. כמו כן דורשת האגודה צו ביניים שיקפיא את ההליך זאת מכיוון שלטענתה, שאי-מתן הצו יגרום לפגיעה בלתי הפיכה בשידור הציבורי וינציח מינוי פוליטי.

האגודה דורשת כי במידה ולא תתקבל דרישתה לצו ביניים, יתקיים דיון דחוף בבית המשפט, זאת מכיוון שהממשלה צפויה לדון באישור מינויו של בן מנחם כבר בשבוע הבא.

האגודה מפרטת את פניותיה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא, הכוללות טענות בדבר תביעות ובירורים קודמים של בן מנחם, וטוענת כי אף במהלך ישיבת חברי מליאת רשות עם ראש הממשלה בנושא, העלו שני חברי מליאה טענות קשות על כך שלא התקיים דיון מקדים בעניין המינוי והטענות שהועלו כנגדו. העותרים טוענים כי חבר המליאה עאטף כיוף, שהחתים 18 חברי מליאה על תמיכה בבן מנחם, אמר לתדהמת הנוכחים בישיבה, כי הוא החתים את החברים לבקשתו של יו"ר רשות השידור גילת: "בכך ביקשו יו"ר רשות השידור וחבריו לוועד המנהל לסגור את כל הפינות האפשריות בעניין מועמדותו של מר בן-מנחם" נטען בעתירה.

"עצם ההחלטה להמליץ בשורה התחתונה על מר בן מנחם, מהווה תעודת עניות לדרך בה אמורים להתמנות עובדי מדינה לתפקידים בכירים ביותר, ויש בה עדות להפעלתה קלוקלת ביותר ובלתי סבירה לחלוטין של שיקול הדעת המינהלי", טוענת האגודה שגם קובלת על כך שטרם קיבלה את המסמכים אותם דרשה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה הנוגעים בהליך קבלת ההחלטות של ועדת האיתור.

עוד טוענת האגודה כי מינוי של בן מנח הינו מינוי פוליטי והשיקולים שהפעילה בעניין זה ועדת האיתור לא היו שיקולים ענייניים. האגודה מבססת טענה זו על הרכב הוועד המנהל וועדת האיתור אותם היא מכנה "ראיה לפוליטיזציה ועד כמה נחושה לשכת ראש הממשלה להשיג דריסת רגל ברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully