וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דורש להפסיק את העסקת ירון אנוש ברשות השידור

אמילי גרינצווייג

29.7.2011 / 19:12

לטענת הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזמן, אנוש מועסק בניגוד לתקנות זאת מאחר שפרש בשנת 2004 מרשות השידור בתנאים מועדפים

הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג , דורש מהנהלת רשות השידור להפסיק את העסקתו של השדרן ירון אנוש בקול ישראל, או לשנות את תנאי העסקתו. אנוש, היוזם העורך והמגיש של התכנית "המדור לחיפוש קרובים" ומגיש התכנית "קול שישי" ברשת ב' , מועסק במסגרת חוזה קבלני ולא כעובד הרשות.

בהודעה שהעביר הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג, נטען כי אנוש מועסק בניגוד לתקנות זאת מאחר שפרש בשנת 2004 מרשות השידור בתנאים מועדפים והועסק מחדש במסגרת חוזה העסקה קבלני בהגשת תכניות אותן הגיש גם לפני פרישתו: "המשך העסקתו מהווה חתירה תחת תכלית מתן ההטבות לעבוד שפרש מרצון, בייחוד כשמדובר בהעסקה בתנאים מפליגים", כותב שטרוזברג.

על פי הממונה על השכר באוצר, ניתן יהיה לאשר את המשך העסקתו של אנוש בתנאי שישיב 30% מהטבות הפרישה שקיבל ויועסק במסגרת חוזה העסקה חדש ותקני, כעובד הרשות אשר חוזהו יובא לאישור האוצר. בכל מקרה, קובע שטרוזברג לא תמשך העסקתו ללא חוזה העסקה מאושר לאחר ה-1 באוגוסט.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכוונתו של מנהל קול ישראל מיקי מירו לפנות למנכ"ל הרשות המיועד, יוני בן מנחם, מיד עם כניסתו לתפקיד, כדי למצוא פתרון לסוגיית העסקתו של אנוש שנעשתה באופן לא חוקי כפי שהתריע מבקר המדינה בדו"ח החמור שפרסם אודות הרשות.

גם מבקרת הפנים של הרשות, איתנה גרגור, בודקת את טענות האוצר לפיהן בשנת 2009, שנתיים לאחר ששב לעבוד ברשות, הוכפל שכרו של אנוש שעומד כעת על 27,8400 שקלים בשנה. עם זאת, לדברי אנוש העסקתו היא למעשה העסקת חברת ההעסקה שברשותו, שכוללת גם את צוות ההפקה של התוכנית אותו לא מספקת הרשות, והעלייה לכאורה בשכר, נובעת מהצורך לפצות על התשלום לעובדים הנוספים אותם הוא מעסיק.

ממשרד האוצר אישרו את הפרטים. מרשות השידור נמסר בתגובה: “מנהל קול ישראל, מיקי מירו, שלח השבוע מכתב למנהל כוח האדם ברשות, מר צבי צימרמן, שבו הוא מודיע לו כי הוא מתנגד להפסקת העסקתו של ירון אנוש וכי הוא מבקש ממנו למצוא דרך על פי כללי המינהל התקין על מנת להמשיך להעסיק את אנוש ברשת ב', זאת לאחר שמר צימרמן הודיע כי הוא קיבל הנחייה מהממונה על השכר באוצר להפסיק את העסקתו של ירון אנוש ברדיו החל מיום שני ה-1 באוגוסט". ירון אנוש מסר בתגובה :”אני שמח שהנהלת הרדיו מעוניינת להמשיך את העסקתי. אשמח אם יועיל מנהל הרדיו לפנות את עצמו ולפגוש אותי בנושא, פגישה אותה ביקשתי לפני שלושה שבועות". אנוש התייחס לטענות האוצר ואמר: "לא נקבע בהסכם הפרישה שלי כי תהיה בעיה עם העסקתי ברשות בשנית, הבעיה קיימת בהסכמי הפרישה החדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully