וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו מהמרפסת, העיתונות קורסת

אמילי גרינצווייג

5.8.2011 / 19:25

מעט מאד עיתונאים הפגינו נוכחות בדיון שיזם ועד עובדי עיתון הארץ במאהל רוטשילד. ראשי הועד סיפרו שכעת משימתם היא החזרת הקיצוץ שבוצע בשכר עובדי העיתון ב-2009

עשרות אנשים התכנסו לדיון שיזם ועד עיתונאי הארץ במאהל המחאה בשדרות רוטשילד. את הדיון, בו נכח מיעוט של עובדים בעולם התקשורת, פתח סגן עורך מוסף הארץ אורי תובל שאמר: ”העיתונאים נמצאים בסתירה במחאה הנוכחית. מצד אחד אנחנו צריכים לסקר אותה ומצד שני, בהמון מובנים המחאה הזו היא גם מחאת העיתונאים".

אהוד עין גיל, סגן עורך מוסף הארץ, שסקר את הקמת הועד בעיתון הארץ וחיבר בין מקרה ארץ למחאה החברתית הנוכחית: ”מה שהניע אותנו היא תחושה שההנהלה עושה מה שהיא רוצה ושציבור העובדים הוא לא צד בעניין. נוצרו שכבות של עיתונאים שהיו עובדים כמו פועלי יצור מתחלפים". בהמשך הרחיב יאיר קלדור, ראש דסק בדה מרקר, על הקשיים ביצירת ההתארגנויות, שכשלו במספר גופי תקשורת אחרים: "קשה לצאת למאבק כשאנשים לא רואים את עצמם נשארים במקצוע יותר משנתיים". קלדור התייחס לפעולות הוועד ואמר: “לא הצלחנו למנוע פיטורים של אף אדם, כל מי שההנהלה ביקשה לפטר פוטר. כן הצלחנו להשיג פיצויים מוגדלים למפוטרים". עין גיל התייחס לקיצוץ השכר שנעשה בעיתון הארץ ב-2009 ואמר: ”אחת הדרישות שלנו היום היא החזרת הקיצוץ, שנקבע במקור לשנה. עד כה, למרות שנכנס משקיע חדש הדבר לא השפיע על ההנהלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully