וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים לא ידעו אם לצחוק או לבכות

אמילי גרינצווייג

11.8.2011 / 2:48

רשות השידור פירסמה את חזון השידור הציבורי שיבטא, בין היתר, את המסורת, הערכים והמורשת היהודית. איגודי היוצרים: "מדובר בקשקוש"

פורסם חזון רשות השידור המגדיר את מטרות וייעודיי השידורים, זאת בנוסף לחוק רשות השידור הקובע את תפקידי הרשות ודרכי ניהולה, ומסמך נקדי הקובע את התקנון האתי של עובדי רשות השידור. תהליך גיבוש החזון, שאושר לאחרונה על ידי מליאת הרשות, ארך מספר חודשים. שאיפת הרשות, לפיו, היא "יצירת שידור ציבורי מוביל, נבדל ומשפיע – שידור ישראלי רב גוני, מאוזן, עצמאי, אמין ובלתי תלוי, המקדם שי עם הציבור ושיתוף פעולה מבית ומחוץ באמצעי שידור מתקדמים".

על פי החזון רשות השידור תהיה רשות ציבורית ולא ממלכתית, היא תשדר לכלל הקהלים בציבור הישראלי, תהווה חלופה לערוצים הקיימים, תתמחה בחדשות, תעודה, תרבות ויצירה ישראלית ותיזום פרויקטים ייחודיים בתחומי היצירה, התרבות, החברה והמורשת. השידור, על פי חזון זה, ברשות את המסורת, הערכים והמורשת היהודית.

בצל הביקורת הנשמעת חדשות ובקרים על הפוליטיזציה ברשות, נכתב בחזון: "הרשות תתנהל ללא מורא ומשוא פנים מפני המתחרים, המערכת הפוליטית והאינטרסים הכלכליים ותבטיח חופש אומנותי ליוצרים".

אורי רוזנווקס: "יום עצוב"

באיגודי היוצרים השונים, רחוקים מלהתרשם מהמסמך שפירסמה רשות השידור. יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "היום סוף סוף הוכח שברשות השידור יודעים גם לעשות קומדיות. במקום כל מה שהיה צריך לעשות בשביל החזון המקושקש הזה, אפשר היה פשוט לפתוח את דו"ח צוקרמן ולראות מה זה באמת שידור ציבורי. לצאת עם החזון הזה, אחרי כל מה שהתגלה לנו על המינויים ברשות, הרכב המליאה וועדת האיתור, אתה לא יודע אם לצחוק או לבכות. מעניין אם הם באמת רציניים מה יותר רחוק ממה שכתוב שם למה שהם עשו בפועל? כל הדרך שבה התמנה יוני בן מנחם, האם זה תואם את ההצהרות שהם הוציאו היום על חופש ועיתונות ציבורית? זאת באמת בדיחה, לעג לרש. זה יום עצוב".

יו"ר איגוד המפיקים, מוש דנון אמר לוואלה! ברנז'ה: "חזון רשות השידור צריך להיות: הבראה, רפורמה, ניתוק ממעורבות פוליטית, התחלה מאסיבית של פיתוח והפקת תכנים איכותיים! כל עוד הדברים הללו לא מתקיימים כל דיבור על חזון זה קשקוש אחד גדול".

דורון צברי, מיוצרי הסרט "המדריך למהפכה" אמר: "אמיר גילת הוא מאחז עיניים משום שאת החזון האמיתי של רשות השידור קובעים בלשכת ראש המממשלה ותמציתו, בשתי מילים, הממשלה סבבה. גם המילים הגבוהות על עצמאות הרשות הן אחיזת עיניים. כל עוד הממשלה קובעת מי יהיו המנהלים ברשות השידור היא לעולם לא תהיה עצמאית גם אם 'החזון' מצהיר שכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully