וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן לחשודים

אמילי גרינצווייג

11.8.2011 / 12:52

הצעת החוק האוסרת פרסום פרטי חשוד עד ל-48 שעות מהמועד בו נודע לו על קיום חקירה, אושרה על ידי ועדת חוקה לקריאה שניה ושלישית. יועמ"ש חדשות 2: "מדובר בשינוי סדרי עולם בעיתונות"

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (חמישי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעת החוק ממשלתית הקובעת כי יהיה אסור לפרסם את פרטיו של חשוד מרגע שנודע לו על קיום חקירה נגדו ועד ל-48 שעות ממועד בו היה אמור להתייצב לחקירה. כיום קיימת לנחקר אפשרות לבקש צו איסור פרסום, אולם הצעת החוק, הנתמכת על ידי הסנגוריה הציבורית והאגודה לזכויות האזרח, מבקשת להפוך את המצב ולקבוע כי צו איסור הפרסום יהווה ברירת המחדל ב-48 השעות הראשונות, כאשר על מנת להסירו יש להגיש בקשה לבית המשפט.

יו"ר הועדה, ח"כ דוד רותם אמר בדיון: "גם כבודו של אדם ומשפחתו הם ערך שיש לתת עליהם את הדעת, ואם דואג מי שדואג לזמן מצלמות בעת מעצר של חשוד, או לחליפין להדליף על כך שהוא זומן לחקירה כדי שיפרסמו את העניין, עלינו לדאוג כי גם לאותו נחקר יהיה את הזמן לשמור על כבודו ולבקש בעצמו צו איסור פרסום". "שמו הטוב של אדם אינו יכול להיות למרמס לשם כותרת בעיתון", הוסיף ח"כ רותם.

בדיון השתתף גם שילה דה בר, עורך ידיעות אחרונות לשעבר, שאמר: "אין לכלי התקשורת ולעיתונאי כל יכולת לדעת מתי חולף פרק הזמן של 48 שעות". לדבריו הצטרף עו"ד ישגב נקדימון המייצג את חדשות ערוץ 2 "החוק מביא לשינוי סדרי עולם בתחום העיתונות, כל כתב ועורך יצטרכו עכשיו להיות בטוחים שהם לא עוברים על האיסור הפלילי הקבוע בחוק. בכל האמור לחקירת אישי ציבור, הדבר ימנע מהציבור מידע חיוני. החוק ייצור מצב בו תפתח חקירה כנגד אישיות זו או אחרת, ואנחנו לא נוכל לפרסם דבר, זו פגיעה מהותית בזכות הציבור לדעת." הוסיף עו"ד נקדימון.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) המתנגדת להצעת החוק אמרה: "הצעת חוק איסור פרסום שם חשוד, שעברה היום בוועדת החוקה היא הטלת צנזורה שרירותית על הליכים בחקירות פליליות, ופגיעה אנושה בשלטון החוק, בחופש העיתונות, ובזכות הציבור לדעת. ההחלטה תקל על מי שמבקש לשבש ולטייח חקירות נגד אנשי ציבור בכלל, ועבירות מין בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully