וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מעריב: הפסד תפעולי של 34 מיליון שקל

ערן אזרן

12.8.2011 / 13:09

הציפייה שדנקנר יקפיץ את הכנסות העיתון באמצעות פרסום של חברות מקבוצת IDB לא מתממשת בינתיים; ההכנסות נפלו ברבעון השני ב-12 מיליון שקל

כאשר נוחי דנקנר הודיע לפני ארבעה חודשים על רכישת השליטה בעיתון מעריב הורמו הרבה גבות בשוק ההון. העיתון נראה כהשקעה גרועה במיוחד נוכח הפסד מצרפי של כחצי מיליארד שקל בשבע השנים האחרונות, וכדבר האחרון לא זקוקה חברת השקעות בעידן בו העיתונות המודפסת נאבקת על שרידותה.

גורמים בשוק ההון העריכו כי העיתון נועד להוות מוקד כוח והשפעה לדנקנר. פירמידת ההשקעות הממונפת שלו פזורה על ענפי משק רבים, שחלקם כפופים להחלטות רגולטוריות בעלות השפעה ניכרת על הרווחיות של החברות.

עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה מתברר שהדרך לשיפור מצבו העסקי תהיה ארוכה וקשה. הציפייה שדנקנר באמצעות מוטת השליטה הרחבה שלו במשק ובשוק הפרסום יחולל פלאים לא התממשה בינתיים.

מעריב מדווחת ברבעון השני על ירידה חדה בהכנסות מ-82 מיליון שקל ל-71 מיליון שקל, ועל הפסד תפעולי של 34 מיליון שקל לעומת הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל – (גידול של 109% בהפסד). הכנסות העיתון נפלו במחצית הראשונה של השנה ב-19% ל-141 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של 2011 סיים העיתון של דנקנר בהפסד תפעולי של 79 מיליון שקל - פי 3 מההפסד התפעולי של העיתון בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לכך דיווחה מעריב על תזרים שלילי של 24 מיליון שקל - כפול מהתזרים השלילי בתקופה המקבילה; וכן, על EBITDA (רווח/הפסד לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) שלילי של כ-28.5 מיליון שקל, לעומת EBITDA שלילי של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מי שהציל את השורה התחתונה של העיתון של דנקנר ברבעון השני היה ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים, שהחליט כזכור למחוק למעריב חלק ניכר מחובו לבנק במסגרת העסקה בה השתלט דנקנר על העיתון. מעריב רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות ממחילת חובות בסך 74 מיליון שקל מה שהעביר את החברה לרווח נקי של 36 מיליון שקל.
עיתון בכ-140 מיליון שקל.

במהלך חודש אפריל רכשה דיסקונט השקעות את מעריב מידי זכי רכיב בהשקעה כוללת של כ-140 מיליון שקל. במסגרת הרכישה העבירה דסק"ש מימון ביניים מיידי של 20 מיליון שקל, ושילמה 120 מיליון שקל נוספים לרכישת השליטה. כיום דסק"ש מחזיקה בכ-61% מהון המניות (וצפויה לקבל 4% נוספים לאחר שתרכוש את מניותיו של ולדימיר גוס'ינסקי); הכשרה, שבשליטת עופר נמרודי, מחזיקה ב-27% מהון המניות, ואצל רכיב נשארו פחות מ-5% מהון המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully