וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב' זה רשת ב' וזה גם בלאגן

אמילי גרינצווייג

14.8.2011 / 12:59

חילופי מכתבים זועמים בין מנהל קול ישראל מיקי מירו למנהל רשת ב' מוטי אמיר בעקבות שידור מיוחד שקיימה הרשת ממוקדי ההפגנות ברחבי הארץ. מירו: "שידור חובבני" אמיר: "סתימת פיות"

מנהל קול ישראל, מיקי מירו, זועם בעקבות החלטת מנהל רשת ב', מוטי אמיר, לקיים שידור מיוחד ונרחב מההפגנות שהתקיימו אמש (שבת) ברחבי הארץ. דני זקן הגיש ברשת ב' משדר שהחל בשעה תשע בערב ונמשך חצות. השידור כלל פריסה של כעשרה כתבים בהפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ.
רשת ב' העבירה את השידורים אמש, בניגוד לשבוע שעבר בו לא נשלחה ניידת לסקר את הפגנת ההמונים שהתקיימה בתל אביב ורצף השידורים לא הופסק לטובת משדר מיוחד.

מקורות בכירים ברשת ב' סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי מרגע שנודע למירו על סדר הגודל של השידור הוא ניסה למנוע אותו וכי בין מירו ומוטי אמיר נשמעו חילופי דברים קשים בנושא. עיתונאי בכיר ברשות השידור אמר לוואלה! ברנז'ה: "הניסיון לבטל את השידור לא יעלה על הדעת. זה שידור הכרחי, איזה גוף תקשורת שמכבד את עצמו יכול להמנע מסיקור כזה? מירו מנסה למנוע את סיקור המחאה בגלל שזה לא נוח לראש הממשלה".

במכתב ששלח הבוקר מיקי מירו למוטי אמיר, שהעתק ממנו נשלח גם ליו"ר הרשות גילת, טען מירו כי התנהגותו של אמיר היתה "לא מקצועית ולא ראויה". לטענתו אמיר טען כי יתקיים גל פתוח לסיקור שיכלול שירים ודיווחים קצרים מהשטח ולא משדר מיוחד. עוד טען מירו כי השידור שהתקיים היה "לא מקצועי וחובבני, הן מבחינת ההגשה והן מחינת ההערכות הטכנית". "אני רואה בחומרה רבה את התנהגותך שחורגת מכללי המנהל התקין ומנוהלי רשות השידור. כמנהל עליך לדעת – הסגנון החוצפני שבו נקטת והעובדה שאינך מוכן להפנים את חילופי שדרת הניהול ברשות השידור, אינם ראויים ויטופלו באופן משמעתי במידת הצורך" סיכם מירו.

מוטי אמיר השיב למירו במכתב תגובה חריף: "לצערי שוב אינך מדייק ואפילו לא קרוב לאמת, ממש כמו ההכחשות שלך בדבר ההנחיות הפוליטיות שלך לסתימת הפיות של אריה גולן, קרן נויבך וירון דקל. הכחשות מביכות ושקריות שיצאו כהודעת דובר מרשות השידור". אמיר מכחיש את טענותיו של מירו: "במוצאי שבת חיפשת אותי כדי לבטל את המשדר כי כנראה שולחיך הפוליטיים כעסו על המשדר המתוכנן... השיחה עסקה בנסיון שלך שוב להתכחש לתפקידך כמנהל הרדיו שאמור לשמור על השידור הציבורי ולהפעיל עלי לחץ כדי שאבטל את המשדר 50 דקות לפני תחילתו כאשר המחאות כבר מסוקרות במהדורות החדשות בכל ערוצי הטלוויזיה. השידור היה מצויין, ממצה, מאוזן שקול, מכבוד וראוי" כתב אמיר והוסיף "גיבוב אי האמיתות במכתבך ופעולתך לסתימת פיות ברשת ב', יאלץ אותי לפנות לקבל מקלט מדיני/פוליטי במדינה שעדיין חופש העיתונות וחופש הביטוי הם נר לרגליה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנהל 'קול ישראל', איננו מנהל את הרדיו מעל דפי העיתונות ואין בכוונתו להתייחס לספינים שקריים ורכילויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully