וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עיתונאי הארץ דורשים צדק חברתי

אמילי גרינצווייג

14.8.2011 / 16:27

וועד עובדי העיתון דורש מההנהלה להשיב את הקיצוץ בשכר העיתונאים שבוצע בשנת 2008 כהכנה למשבר הכלכלי: "אם לא עכשיו - אימתי"?

ועד עיתונאי הארץ מבקש מהנהלת העיתון לבטל את הקיצוץ בשכר שספגו עובדי העיתון בתקופת המשבר הכלכלי בשנת 2008 ולהשיב את שכר העובדים לרמתו המקורית. בדרישתו מתייחס הוועד לקיצוץ הרוחבי שנע בין 5% ל – 10% ממשכורות העיתונאים שביצעה הנהלת העיתון לפני כשלוש שנים, על מנת להיערך למשבר הכלכלי. הוועד צפוי להיפגש עם נציגי ההנהלה בשבוע הבא.

במכתב להנהלת העיתון כותבים חברי הוועד: "כיום, כשלוש שנים לאחר מכן, כשהדי המשבר שככו זה מכבר, וקבוצת 'הארץ' אף זכתה לחיזוק משמעותי מצד שותף עסקי חדש, משכורתם של העובדים עדיין לא חזרה לרמתה הקודמת, ונדמה שהקיצוץ – לגביו התחייבה ההנהלה כי יהיה זמני בלבד – נהפך לקבוע למדי. יש בכך משום חוסר הוגנות כלפי העובדים, שבתקופה הכלכלית הקשה נרתמו למאמץ ואף הסכימו לוותר על חלק ממשכורתם כדי להבטיח את ההתנהלות התקינה של העיתון. ראוי כי הנהלת הארץ, שבימים מעוננים יותר דרשה מהעובדים להטות שכם לטובת העיתון, תעמוד במילתה ותחזיר את משכורתם של העובדים לרמתה הקודמת: אם לא עכשיו – אימתי? ".

עוד כותבים חברי הוועד: "קשה להאמין שיהיה זמן טוב יותר בעתיד לבטל את הקיצוץ, שמלכתחילה נועד להיות זמני בלבד. המשך הקיצוץ המדובר מעורר תרעומת אצל עובדים רבים בעיתון, ויוצר תחושה בלתי נעימה כי הנהלת העיתון ניצלה את המשבר הכלכלי כדי לפגוע בתנאי העבודה של העיתונאים ולחסוך כסף על חשבונם. אין מוצדקת מדרישה זו, ונשמח אם הנהלת העיתון תודיע מתי בכוונתה לבטל את הקיצוץ".

  • עוד באותו נושא:
  • הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully