וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירגוני הנשים נגד ynet

אמילי גרינצווייג

17.8.2011 / 11:36

מספר אירגונים, בהם ויצו ומרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, פנו לעורך הראשי של האתר יון פדר בדרישה להסיר את כתבות של איש המרכז לאומנות הפיתוי, סטס סגין, מהאתר

ארגוני נשים פנו היום לעורך ynet, יון פדר, בבקשה להפסיק ולהסיר את סדרת הכתבות של המרכז לאומנות הפיתוי מהאתר. ערוץ היחסים של ynet פירסם אתמול כתבה ראשונה בסדרת כתבות מאת סטס סגין, מדריך בכיר בקורס לאומנות הפיתוי, תחת הכותרת "שיעור מס' 1: איך להפוך לגבר הכי לוהט במועדון".

"אנו סבורות כי אין זה ראוי שאתר חדשות רציני, הנוטל חלק חשוב בעיצוב השיח הציבורי ובשינוי עמדות חברתיות יפרסם דעות שיש בהן כדי לעודד פגיעה מינית בנשים או של מי שמעורב בפעילות מסוג זה", כתוב במכתב החתום על ידי מספר ארגונים ביניהם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, ויצו ישראל, קולן – פורום נשים דתיות, מתפקדות הלובי לשיוויון בין המינים, פאנורמה – קהילה בי ופאנסקסואלית פמיניסטית וכן פעילות בולטות דורית אברמוביץ', ד"ר אביגיל מור ושרון אורשלימי.

עוד מוזכר במכתב כי בפרסומים שונים של בוגרי הקורס ניתן למצוא שורה של ביטויים ותיאורי אלימות מינית. בעקבות אחד המקרים האלו פנתה בדצמבר האחרון חברת מועצת עיריית תל אביב ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בעירייה, תמר זנדברג, ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבקשה לפתוח בחקירת אונס נגד בוגר המרכז לאמנות הפיתוי וחקירה בגין שידול לעבירה והסתה לאלימות נגד המרכז עצמו.

עוד נכתב בבקשת הארגונים: "מתן במה לדעות היוצאות מהמרכז לאמנות הפיתוי, יש בה כדי לעודד אלימות מינית בחברה, ולהעביר מסר חברתי לפיו אלימות מינית כלפי נשים - לא רק שאינה פסולה אלא לעיתים היא אף נחוצה ומתבקשת".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה התייחסה חברת מועצת עיריית תל אביב תמי זנדברג לדברים ואמרה::"ברור ש-ynet יחסים עשו את זה בשביל למשוך תשומת לב וכסוג של בדיחה, רק שבמקרה הזה מדובר בבדיחה לא מוצלחת. הדברים האלו מסוכנים ויכולים להתגלגל במהירות לאלימות פיזית. זו בדיחה סרת טעם ומיותרת וטוב יעשו אם יורידו את הטורים האלו כמה שיותר מהר".

מynet נמסר בתגובה :"עד לרגע זה לא הגיעה כל פנייה מארגוני הנשים, לכשתגיע נשמח להתייחס אליה בכבוד ובהערכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully