וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ה-SEJ לכתבה על חלוקת המים בין ישראל לרשות הפלסטינית

אמילי גרינצווייג

17.8.2011 / 15:34

איגוד העיתונאים הסביבתיים העולמי הודיע כי יעניק את פרס הכתבה הטובה ביותר לכתבה בנושא ששודרה במסגרת מהדורת חדשות הערב של PBS

איגוד העיתונאים הסביבתיים העולמי (ה-SEJ) הודיע כי יעניק את פרס הכתבה הטובה ביותר לכתבה ששודרה ב-PBS, רשת הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית, העוסקת בחוסר הצדק בחלוקת המים בין ישראל והרשות הפלסטינית, וכיצד מצב זה מהווה אחד המכשולים בדרך לשלום. התוכנית שודרה במסגרת מהדורת חדשות הערב של הרשת, PBS NewsHour.

הכתבה מתמקדת בפעילות ארגון ידידי כדור הארץ במזרח התיכון בעניין. בכתבה משתתפים המנכ"ל הישראלי של הארגון גדעון ברומברג והמנכ"ל הפלסטיני נאדר אל-חטיב. הפרס יוענק בטקס שיערך במיאמי באוקטובר הקרוב.

SEJ הוא ארגון מקצועי של עיתונאים ששואף לקדם את המודעות הציבורית לנושאים סביבתיים באמצעות שיפור הסיקור של הנושא. הארגון, שהוקם ב-1990, כולל למעלה מ-1500 עיתונאים ואקדמאים בארצות הברית, קנדה, מקסיקו ו-27 מדינות נוספות.



גדעון ברומברג, מנכ"ל ישראלי בארגון ידידי כדור הארץ מזה"ת מסרבתגובה :"המים שייכים לכולנו ואינם יודעים גבולות, אך המציאות בשטח היא של חלוקה בלתי צודקת של משאב משותף זה בין ישראל לשכנינו הפלסטינים, באופן המהווה מכשול ממשי בדרך לשלום. כתבה חשובה זו זכתה לכבוד שבזכייה בפרס היוקרתי משום שבעולם כבר מבינים את המקום המרכזי של סוגיית המים במזרח התיכון, ואכן – הנושא זוכה לסיקור נרחב בתקשורת הזרה. כעת ניתן לקוות כי גם התקשורת בארץ תבין כי ניהול מים נכון אינו רק בעיה סביבתית אלא גם פוליטית, ותתייחס בהתאם."

  • עוד באותו נושא:
  • SEJ
  • PBS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully