וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'זרנו לך את תעודת העיתונאי

אמילי גרינצווייג

18.8.2011 / 13:22

לשכת העיתונות הממשלתית מסרבת לחדש את תעודת העיתונאי של שירין אבו עאקלה, כתבת אל ג'זירה בישראל שברשותה תעודה מאז 1999, זאת מטעמי ביטחון

לשכת העיתונות הממשלתית מסרבת להעניק תעודת עיתונאי לכתבת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי השיקול לסרב הוגדר "טעמים בטחוניים". אבו עאקלה היא אחת מהכתבות הבכירות של רשת אלג'זירה ומסקרת את ישראל והרשות הפלסטינית עבור הרשת כבר 14 שנים. אבו עאקלה מחזיקה בתעודת עיתונאי ישראלית משנת 1999. התעודה חודשה אוטומטית במהלך השנים, למעט בשנות האינתיפאדה בהן הוצבו מגבלות קשות על פלסטינים המחזיקים בתעודות עיתונאי.

במכתב ששלח ראש לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן, למערכת אל ג'זירה בישראל נכתב כי הסעיף על פיו הוא נאלץ לסרב לבקשה הוא זה הקובע כי "לא ינתנו תעודות או אישורים למבקש אם המנהל סבר, לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון, כי מתן התעודות או האישורים עלולים לסכן את ביטחון המדינה, ובכלל זה פגיעה באישים".

נציגי המערכת בארץ כבר הגישו ערעור על החלטת הלשכה וכעת מחכים לדיון חדש בנושא. ראש מערכת אלג'זירה בישראל, וואליד אל עומרי אמר לוואלה! ברנז'ה: "זו כתבת שעובדת אצלנו שנים רבות ומעולם לא קיבלנו, משום גורם, איזה שהם האשמות נגדה ופתאום הם מחליטים שהם לא מאשרים. אין לכך סיבה ואנו לא מקבלים את התירוצים. על כל אחד ניתן לומר שהוא סיכון בטחוני, מדובר בכתבת שהייתה במקומות רבים, ביניהם לשכות ממשלתיות, אז איזה סיכון יכול להיות כאן? הגשנו ערעור בעניין ואנו מחכים לתשובה".

אורן הלמן, מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית מסר בתגובה: "בקשת הכתבת לקבל תעודת עיתונאי אכן לא אושרה על-ידי. דחיית הבקשה נעשתה על פי הוראות כללי לשכת העיתונות הממשלתית לזכאות לתעודות עיתונאי, ולאחר התייעצויות עם הגורמים הרלבנטיים במשרדנו".

בתוך כך קראה רשת אל-ג'זירה לשחרורו של העיתונאי סאמר עלאווי, העצור בישראל זה שבוע ונתון בחקירת שב"כ. ישראל אישרה בפני הרשת את מעצרו של העיתונאי, המכהן כראש לשכת אל-ג'זירה באפגניסטן והגיע לישראל לבקר קרובי משפחה. עלאווי נעצר במעבר אלנבי, כאשר ניסה לשוב לארצו דרך ירדן. לדברי עיתונאים בכירים של אל-ג'זירה בישראל, הכתב הוותיק של הרשת עצור במתקן חקירה ליד פתח תקווה, ציודו הוחרם והוא מואשם בניסיון לחבור לגורמי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הרשת שידרה תיעוד של הכתב מכחיש בבית המשפט את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully