וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין? לא סופי

אמילי גרינצווייג

19.8.2011 / 20:55

יאיר לפיד פירסם בטורו בידיעות אחרונות אמנה חברתית ליצירת סדר חברתי חדש. האם מדובר בתחילתו של קמפיין? לפיד: "רק אנשי האתמול הציניים חושבים שהכל אינטרסים"

יאיר לפיד פרסם הבוקר בטורו במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות טיוטת הסכם אמנה חברתית. לפיד, המגיש גם את מהדורת שישי של חדשות 2, "אולפן שישי", פירסם את האמנה בעמוד הפייסבוק שלו וביקש מהגולשים לתת דעתם עליה, על מנת לגבש לבסוף מסמך סופי עליו יבקש להחתים את ציבור האזרחים.

את המסמך מציג לפיד כהצעה ליצירת "סדר יום אזרחי חדש" והוא מורכב מעשרה רעיונות שונים : לא נכנע לדיעות קדומות, לא נטען לדעת מה בליבו של אדם, לא נעשה דבר למען ההווה על חשבון העתיד, לא נברח מאחריות, לא נעשה רע בשם הצדק, לא ננצל לרעה את המערכת, לא ננקר עיניים, לא נעמוד מן הצד, לא נשבר את כללי המשחק הדמוקרטי ולא נעמיד פני קורבן. את כלל העקרונות משליך לפיד הן על האופן העשייה הציבורי, הן האישי והן הסביבתי.

ההערכות כי לפיד עשוי לעזוב את עולם התקשורת ולהצטרף לזירה הפוליטית הולכות ומתגברות לאחרונה. תחושות אלו התגברו נוכח המחאה החברתית, המשא ומתן שמתקיים בין ידיעות אחרונות ובין הזמר שלמה ארצי על כתיבת טור ב"7 ימים" כמו גם דברים שכתבה ג'ודי ניר מוזס שלום בטוויטר שלה. לפיד, עם זאת, הכחיש עד כה את כל הפרסומים על עזיבתו הצפויה.

עיתונאים וגורמים במערכת הפוליטית הביעו לא אחת תרעומת על השימוש בפלטפורמה העיתונאית שעושה לפיד כדי לקדם, לכאורה, אפשרות לפיה ירוץ בעתיד בבחירות לכנסת. חברי הכנסת כרמל שאמה ורונית תירוש (ליכוד) הציעו לחוקק חוק צינון לאנשי תקשורת לפיו ידרש צינון של חצי שנה, או שנה, בין סיום התפקיד העיתונאי לבין המעבר לזירה הפוליטית. לאחר שעברה הצעת החוק בקריאה טרומית ביקשה ועדת חוק, חוקה ומשפט להעבירה לדיון במועצת העיתונות שהתנגדה להעברת הנושא בחקיקה וביקשה לבדוק אפשרות לחידוד הסעיפים הרלוונטיים בתקנון האתיקה. לפיד העביר ביוני 2010 מכתב למנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, וליו"ר דירקטוריון החברה לשעבר, יהודה לנקרי, בו הוא הודיע כי איננו מקיים קשר עם גוף פוליטי ישן או חדש והתחייב להודיע חצי שנה מראש במידה ויחליט להצטרף לפוליטיקה.

מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, התייחס לשאלת וואלה! ברנז'ה ביחס לניגוד עניינים אפשרי בין עבודתו העיתונאית של לפיד פרסום אמנה זו ואמר :"כל עוד יאיר לפיד לא הודיע על כניסתו לפוליטיקה, הוא עיתונאי וככזה הוא יכול לפרסם כל דבר החוסה תחת חופש הביטוי". יאיר לפיד מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה לטענות אלו :"זה טקסט חברתי ועיתונאי ורק אנשי האתמול הציניים חושבים שהכל אינטרסים". מידיעות אחרונות לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully