וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מרגול: הרשות השניה דורשת מקשת להגביר את הפיקוח

אמילי גרינצווייג

30.8.2011 / 13:21

עם פירסום כתב האישום נגד מרגלית צנעני מסר מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה: "מדובר ברגע עצוב ומאכזב לתעשיית הבידור והתרבות בישראל"

הרשות השנייה שוקלת להטיל מגבלות שיפרידו בין מתמודדים לשופטים בתכניות תחרותיות בטלוויזיה המסחרית, זאת בעקבות הגשת כתב האישום החמור נגד מרגלית צנעני. הרשות, שכבר ביקשה מזכיינית ערוץ 2 קשת הבהרה בנושא, דורשת מהזכיינית להעמיק את מנגנוני הפיקוח והשקיפות בתכניות.

קשת כבר הבהירה לרשות כי המעורבים בפרשה לא הצליחו להשפיע על התוכנית "כוכב נולד" וכי הפעולות נעשו ללא ידיעת הזכיינית. כן הבהירה הזכיינית כי תוצאות התוכנית לא הוטו בשל הפרשה וציינה בנוסף: "אנו מזועזעים מחומרת הכוונות המתוארות בכתב האישום כוונות המנוגדות לנורמות אתיות בסיסיות. מן התיאור עולה כי גם צנעני הייתה מודעת לעובדה שהתנהלות זו עמדה בניגוד לחובותיה כשופטת, ושעל כן, נרקמה המזימה בחשאי. חשוב להבהיר – לשמחתנו הרבה כוונות אלה לא התממשו. כוכב נולד עלולה הייתה להפוך לקרבן של פרשה זו, אך דבר זה נמנע."

כתב האישום נגד צנעני, ששימשה שופטת בתוכנית "כוכב נולד" הוגש אתמול (שני), במסגרתו הואשמה בקשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה באיומים של אמרגנה אסף אטדגי. כן נכתב בכתב האישום כי צנעני ניצלה את קשריה ומקום עבודתה בערוץ 2 כדי לאפשר לעבריינים "דריסת רגל בתעשיית הבידור" ואף נטען כי בין השאר צנעני ניקדה את הציון שנתנה כשופטת למתמודדת אורטל אדרי בהתאם לדרישות של איש העולם התחתון מיכאל חזן.

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה מסר: "הגשת כתב אישום נגד צנעני והעובדות המתוארות בו, הינן רגע עצוב ומאכזב לתעשיית הבידור והתרבות בישראל. בכוונתנו לפעול להעמקת מנגנוני הפיקוח והשקיפות ואף לשקול הטלת מגבלות להפרדה בין מתמודדים לשופטים בתכנית תחרותיות, לאורך זמן. אין ספק שהנהלת קשת ומפיקי התוכנית יצטרכו להפנות תשומת לב רבה לתכנית ולפניות הצופים. בעת הזו רצוי לתת לטחנות הצדק והמשפט לפעול ולמצות את התהליכים, ולא להיחפז להסקת מסקנות נמהרות ולערבב בין האירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully