וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים נגד ועדת האיתור למנכ"ל החינוכית

אמילי גרינצווייג

1.9.2011 / 6:17

האיגודים תובעים משר החינוך גדעון סער לקיים הליך מכרזי פתוח למציאת מחליף ליפה ויגודסקי שעזבה לאחרונה את התפקיד: "וועדת איתור מונעת התמודדות שווה והוגנת"

איגודי היוצרים קוראים לשר החינוך גדעון סער, לקיים הליך מכרזי פתוח לתפקיד מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, זאת במקום הליך המינוי שנקבע ויתקיים באמצעות וועדת איתור. לטענת האיגודים, הליך מכרזי פתוח ימנע אפשרויות להשפעות לא ענייניות על המינוי.

במכתב ששלחו האיגודים לשר סער נכתב: "וועדת איתור מעצם מהותה פונה למספר מצומצם של מועמדים, ומונעת התמודדות שווה והוגנת ממועמדים רבים אחרים שרואים עצמם כשירים למלא את התפקיד, אולם הוועדה בחרה מסיבות כאלה ואחרות שלא לפנות אליהם. איננו חושדים בכשרים חלילה, אבל לו מסיבות של מראית עין בלבד, ולא רק בגללן כמובן, מן הראוי שהמנכ"ל החדש של הטלוויזיה החינוכית ייבחר בהליך מכרזי שקוף ופתוח, שמוכרע על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד".

במשרד החינוך דוחים את טענות היוצרים נגד הליך ועדת האיתור שאושר על ידי נציבות שירות המדינה ומשרד המשפטים. כמו כן ציינו במשרד כי אישור להליך של ועדת איתור ניתן כבר בשנת 2003, אלא שהוא לא הושלם באמצעות החלטת ממשלה. כן נמסר ממשרד החינוך: "ועדת האיתור מפרסמת הודעה שמזמינה להגיש מועמדות, בדומה למכרז. הועדה רשאית גם לפנות ולהציע למתאימים להגיש מועמדות. הרכב ועדת האיתור ייחודי ומותאם לאיתור מועמד לתפקיד המתאים".

בתפקיד ממלאת מקום מנכ"ל החינוכית מכהנת בימים אלה דלית שטאובר, זאת לאחר שיפה ויגודסקי, הודיע על פרישתה מתפקיד המנכ"ל בחודש מאי האחרון. הממשלה אישרה לפני כחודש את הצעת משדר החינוך למנות את המנכ"ל באמצעות ועדת איתור. על פי כללי התקשי"ר בראש ועדת האיתור יעמוד מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני והוועדה תכלול חמישה חברים ביניהם מנכ"ל משרד החינוך, נציג נציבות שירות המדינה, עובד מדינה הקשור לתחום, איש אקדמיה ונציג ציבור. במשרד החינוך ביקשו לצרף לוועדה, כחלק מהחברים את מנכ"ל חדשות 2 לשעבר, שלום קיטל וכמו כן את פנינה קליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully