וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הרשות השניה ל-2010: 10 לישראל 10

אמילי גרינצווייג

5.9.2011 / 19:48

הערוץ עמד ברוב מחוייבויותיו כולל השלמת חובות עבר בתחום הסוגה העילית והקולנוע הישראלי. ההשקעה בסוגה עילית בשנה זו עמדה על 81.6 מיליון שקל

ישראל 10, הזכיינית המפעילה את ערוץ 10, הוציאה בשנת 2010 81.6 מיליון שקלים על תוכניות סוגה עילית, כך עולה מהדו"ח השנתי של הרשות השניה. הזכיינית היתה מחוייבת להוציא בשנה זו 70.7 מיליון שקלים על סוגה עילית, הכוללים גם השלמת חוסרי העבר מהשנים 2004 -2008. הדו"ח, שהוצג היום למועצת הרשות, מצטרף לדו"ח השנתי על זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, שהוצג במאי האחרון. כ-27 מליון שקלים הוכרו לערוץ 10 כהשלמת חוסרים.

הערוץ הוציא 8 מיליון שקלים על הפקת סרטים ישראליים ביניהם "רוק בקסבה", "הממונה על משאבי אנוש", "הערת שוליים", "מאיה" ו"ז'טם איי לאב יו טרמינל". 4 מיליון מתוכן הוכרו כהשלמת חוסרי עבר.

משהו כלכלי

בערוץ 10 שודרו במהלך שנת הבדיקה- מפברואר 2010 ועד פברואר 2011, כ-8700 שעות מסוגה עילית בדרמה, סרטי תעודה ותכניות תעודה.

הערוץ שידר תכניות בהפקה מקומית בהיקף של 56% מזמן השידור בעוד במחויבויות היא 40%. בנתון כלולות כ-120 שעות (1.4%) של תכניות ששודרו בערוצי נישה קודם שידורן בערוץ, וזאת בהתאם להוראות הכללים בנושא.

ערוץ 10 עמד במחוייבויותיו ל-65% הפקות קנויות מכלל ההפקות המקומיות וכן מתכניות סוגה עילית ומההוצאה על תכניות סוגה עילית. כמו כן שידרה ישראל 10 31% אחוז מההפקות הקנויות מהפריפריה, 16% מעל הנדרש, בשנה הראשונה בה נדרשה לעמוד במחויבות זו.

במסגרת תכניות התעודה הוכרו, בין היתר, 181 תוכניות של לילה כלכלי המהוות כ-105 שעות שידור מתוך 184 שעות ששודרו. יחד עם זאת, הרשות השניה הודיעה לאחרונה כי תפסיק להכיר בתוכניות כלכליות כתוכניות תעודה.


חריגה קטנה נרשמה לערוץ 10 בכללי ההפקה הקנויה מגורם אחד. הזכיינית שידרה 23% מההפקות מאותו גורם מפיק, חברת ההפקה של אילנה זיו, המפיקה תכניות ברצועת ה-Day Time של הערוץ. המגבלה עומדת על 20%.

ערוץ 10 לא עמד בדרישת השידור של תכנית שהופקה במקורה בערבית. הערוץ שידר 47 שעות בלבד של תכנית המופקת על ידי צוות ערבים ישראלי ושעוסקת בשאלות הנוגעות לחברה הערבית בישראל. מדובר בכחמש שעות פחות מהמחויבות.

דבורה קימחי: "כיילנו את יחסי העבודה"

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, מסר: "הדוח לשנת 2010 מצביע על המשך המגמה החיובית של עמידה במרבית המחויבויות של זכייני הטלוויזיה ואף החזר של חלק ממחויבויות העבר. זו כבר עובדה שהיקפי ההשקעה של הזכייניות בתוכניות גבוה באופן מיוחד ושהינם עומדים בדרישות. כל זאת בזכות הפעולות שננקטו על ידינו מאז שהזכייניות פתחו פערים בלתי מקובלים ובזכות הדיאלוג המקצועי עם התעשייה".

ד"ר אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, מסר: "נתוני ערוץ 10 לשנת 2010 שהוצגו על ידי הנהלת הרשות מצביעים על מגמה טובה וגישה חיובית של ערוץ 10 להקפיד על עמידה במחויבויות ובדרישות הרגולטוריות".

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו גאים בכך שלצד התחזקות של 34% ברייטינג הערוץ בשנת 2011, הערוץ מילא בקפדנות יתרה אחר כל מחויבויות הרגולציה והשלים את השבת כל מחויבויות העבר, כפי שמציין דוח הרשות השנייה. נדגיש, שלמרות הקשיים אותם חווה ענף הפרסום, ערוץ 10 ימשיך בתנופת העשייה וההפקה של ז'אנר עליון. על פי המסתמן, היקף הפיתוחים שכבר החל בערוץ עבור תוכניות תעודה, תחקיר וסדרות דרמה יאפשר לערוץ להיות במצב של עמידה בעודף בכל המכסות להן נהיה מחויבים בשנת 2013 שהיא שנת הרישיון הראשונה".

דבורה קמחי, סמנכ"ל הרגולציה והיועצת המשפטית של ערוץ 10: "אני חושבת שהרשות השנייה וערוץ 10 כיילו מחדש את יחסי העבודה בניהם. השילוב בין הרצון שלנו לעמוד בכל המחויבויות והעמידה הבלתי מתפשרת של הרשות השנייה הביא לתוצאה ממנה נהנים גם הציבור וגם שוק הפקה המקומי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully