וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה לא בוחרים

אמילי גרינצווייג

5.9.2011 / 19:03

ארבעה חברי מועצת הרשות השניה, איל דה פאו, יוסי אליטוב, מירב אלוש-לברון ועליזה לביא, יבדקו מחשש כי קשרים אישיים עלולים להשפיע על פעילותם

הרשות השנייה תבחן ניגודי עניינים של ארבעה חברי מועצה: אייל דה פאו, יו"ר וועדת הכספים, יוסי אליטוב, יו"ר ועדת הרדיו, מירב אלון לברון וד"ר עליזה לביא. הכוונה היא לבחון ניגוד עניינים אפשרי של אליטוב בנושאי רדיו קול חי שם משודרים שיעורי תורה בהגשת אביו.

עליזה לביא נבחנת מכיוון שאחד משותפיו של בעלה הוא בעל אחוזים ברדיו קול חי. לגבי מירב אלוש לברון נבדק חשש לניגוד עניינים בעקבות מינוי של אחיה לדירקטור ברדיו ירושלים. אייל דה פאו נבחן מכיוון שהננו מנכ"ל חברת פרוסיד אשר יו"ר הדירקטוריון שלה הוא ליגד רוטלוי, בעלה של לילך סיגן שמונתה לאחרונה לסמנכ"ל בזכיינית ערוץ 2 רשת. סיגן אף נמצאת במשא ומתן על רכישת מניות בזכיינית.

אילן אבישר: "חברי המועצה נמצאו מתאימים על ידי ועדת שפניץ"

עליזה לביא מסרה בתגובה: "ברגע שנודע לי פניתי ליועץ המשפטי דאז והוא לא הנחה אותי אחרת. נושא ניגודי העניינים נבדקו. אין בעובדות כדי ליצור מצב של ניגוד עניינים. בכל מקרה הנושא ייבדק על ידי היועצת המשפטית של הרשות עו?ד הילה שמיר ואני אפעל בהתאם להנחיות שהיא תנחה אותי במדויק". מירב אלוש לברון מסרה בתגובה: "המינוי שלי אושר על-ידי כל הוועדות הרלבנטיות ונבחן גם לאחר הצטרפותו של אחי לקבוצת העסקים של ג'קי בן זקן. אני בטוחה כי בעדכון הזה - לא יהא כדי להעלות או להוריד דבר. אין בידיעה הזו, שעליה נודע לי באקראי, כדי לשנות דבר במעמדי, שכן כבר מראשית ימיי במועצה - איני עוסקת בענייני הרדיו האזורי בכללותם, לרבות רדיו ירושלים. לכן, ממילא – הדרתי המוחלטת מעבודת המועצה בענייני הרדיו מבטלת כל חידוש לכאורה שיש במינוי הזה ".

אייל דה פאו מסר בתגובה: "כחבר במועצת הרשות השנייה, פניתי ביוזמתי ובכתב לגורמים הרלוונטים ברשות השנייה, בכדי להצהיר על קשר עקיף ביני לבין לילך סיגן. הפנייה נעשתה למען הסדר הטוב והסר ספק, מיד עת עודכנתי על המינוי, על מנת שהדברים יבדקו באופן מקצועי ובלתי תלוי על ידי מי שהוסמך לכך בחוק. אינני סבור כי ישנו חשש כלשהו לניגוד עניינים ואני אף סמוך ובטוח כי מנגנוני פיקוח ובקרה הן בחברה הציבורית (על פי דיני ניירות ערך) והן במועצת הרשות השניה יבטיחו התנהלות נקיה של חברי מועצה בסיטואציה כזו".

ד"ר אילן אבישר , יו"ר מועצת הרשות השנייה מסר: "כל חברי המועצה מונו על ידי שר התקשורת לאחר שנבדקו ואושרו על ידי ועדת שפניץ. הרשות בוחנת באופן שוטף לאורך התקופה אפשרויות של ניגודי עניינים של חברי המועצה. הרשות אינה מתייחסת לנושאים פרסונליים של חברי המועצה שנמצאים בבדיקה". תגובתו של יוסי אליטוב לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully