וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשבסקי: "מעולם לא נעצרו כתבה או תחקיר עקב דרישת בעלי המניות"

אמילי גרינצווייג

8.9.2011 / 16:52

כך אמר מנכ"ל ערוץ 10 בשיחה עם עובדי חברת החדשות. יעקב אילון נעדר מהפגישה. גיא זוהר יגיש מחר את מהדורת "השבוע", אולם את ההתנצלות בפני אדלסון יקריא מבזקן

"לחברת החדשות של ערוץ 10 אתוס של חופש עיתונאי, מעולם לא נעצרה כתבה או תחקיר עקב דרישת בעלי המניות, או הנהלת הערוץ", כך אמר היום מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי בשיחה עם עובדי חדשות 10 שהתקיימה בעקבות התפטרותם של מנכ"ל ראודור בנזימן ושל עורכת מהדורת "השבוע" רותי יובל: " על כתפי מנכ"ל החדשות החדש ועל כתפי מוטלת האחריות לדאוג לכך שכך יהיה גם בעתיד. מהיכרותי עם בעלי המניות אני משוכנע שכך יהיה. החברה חטפה מכה, אי אפשר להגיד שזו מכה קטנה בכנף. היינו חייבים להציל את הערוץ. ההתפטרות של ראודור ואחריה של רותי, ממחישים את גודל השבר", אמר ורשבסקי: "
לחופש העיתונאי בחברת החדשות יש חשיבות עצומה לחברה הישראלית. גם לעיתונאי החברה יש חלק חשוב בשמירת הערך הזה. עלינו להיות מקצוענים בתחומינו, לרדת לעומקו של כל פרט, להקפיד על כל הכללים, העיתונאיים והמשפטיים, והכי חשוב, לנהוג מידה שווה בכולם. חלילה לנו לנהוג איפה ואיפה, ביחסנו לבעלי הכוח והשררה, ולאנשים שידם אינה משגת ליווי משפטי יקר. נמשיך לעבוד ללא פחד ומשוא פנים ונחזק את כוחה של חברת החדשות והדמוקרטיה הישראלית".

ורשבסקי פנה לבנזימן ואמר: "ההתפטרות שלך הינה מעשה חריג בחברה הישראלית. אצלנו, גם בפוליטיקה וגם במגזר הפרטי, כולם לוקחים אחריות ובזה נגמר. יכולת להמשיך עוד שנה וחצי עד סוף הקדנציה, אבל בחרת להתפטר. גילית אחריות ציבורית ועל כך כולנו מורידים את הכובע. את הפרידה נשאיר לאירוע חגיגי".

גיא זוהר יגיש מחר כרגיל את מהדורת שישי של ערוץ 10 "השבוע", אולם מי שיקריא את התנצלות הערוץ בפני שלדון אדלסון יהיה מבזקן חדשות. ורשבסקי עדכן את העובדים במינויו של אורי רוזן למנכ"ל זמני: "לאורי נתנו כל הסמכויות. אני מבקש לכולם לעזור לאורי על מנת שנוכל כולנו לצאת מהשבר". ורשבסקי גם ברך את עורך המהדורה המרכזית החדש, ישראל טויטו. מגיש המהדורה המרכזית יעקב אילון נעדר מהישיבה.

בנזימן לעובדים: "היזהרו מקלישאות".

ראודור בנזימן אמר : " אני יכול רק לומר שאני טיפה מבוגר מכדי לארגן מחדש את עקרונותיי העיתונאיים (...)האירוע הזה הוא הראשון בתקופתי שמבחינתי נפרץ ה Fire-wall. מדובר בתקלה, אבל בכוחכם להפוך אותה לחד פעמית. הדיון שפרץ עכשיו בעניין החופש העיתונאי מול ההון עלול להידרדר לרמה הקלישאית. ובעוד אני מדבר-קלישאה: אסור לשפוך את התינוק עם המים. בתוך החרדה והכעס הטבעיים צריך לזכור שבעלי המניות מחזיקים את הערוץ שמחזיק את חברת החדשות עשר שנים כמלכ"ר".

יו"ר מועצת הרשות השניה, אילן אבישר אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: " נקיים את הדיון מול הנהלת הערוץ ונשמע את הפרטים. זו סוגייה שאפשר לזהות בה פנים לכאן ולכאן. צריך לבחון מי המליץ על ההתנצלות, האם היו לחצים חיצוניים, האם באמת היו טעיות והאם ההתנצלות היא אותנטית. אנו פועלים בזהירות גדולה. מצד אחד, אנו רוצים לשמור על עצמאות המנכ"ל שהוא גם העורך ראשי. מצד שני אנחנו לא רוצים להתערב יותר מדי בתוכן".

אלי אלאלוף, חבר דירקטוריון חדשות 10 שהתפטר אתמול במחאה על אופן בחירת יושב ראש הדירקטוריון החדש אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "עזבתי את תפקידי כיוון שנציג אחד של בעלי המניות, נציגו של לאודר, עשה מאמצים לא לבחור בי ולמנות יו"ר קרוב אליו. זה נעשה בתיאום עם הרשלנות הטיפולית של הרשות השניה. הדירקטוריון לא התכנס במשך שבעה חודשים ולא עושים בחירות לתפקיד היו"ר בפגישה הראשונה. לא הייתי בדיון על ההתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון ואם הייתי בתפקיד הייתי ודאי מתנגד לכל התנצלות זה פוגע בחופש המקצועי של עיתונאי חברות החדשות ולכן אני מצדיע לראודור בנזימן על כך שקם והתפטר". דוברו של לאודר הגיב לדבריו של אלאלוף ומסר: "קשקוש בלבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully