פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      גיא זוהר התפטר מהגשת "השבוע" של חדשות 10

      זוהר נפרד מהצופים בתום המהדורה: "אסור לעבור לסדר היום על מה שנראה בעינינו כשבירה של ערכים מקצועיים ואתיים". בהתנצלות בפני שלדון אדלסון נאמר: "שידרנו האשמות כוזבות לחלוטין"

      גיא זוהר התפטר מהגשת "השבוע" של חדשות 10

      (מתוך שידורי ערוץ 10)

      גיא זוהר התפטר מהגשת "השבוע", מהדורת שישי של חדשות 10. בתום המהדורה נפרד זוהר מהצופים ואמר: "יצאנו כאן בערב שבת לדרך ארוכה ומחייבת, אבל לעיתים יש לעצור ולהרים דגל שחור. אסור לעבור לסדר היום על מה שנראה בעינינו כשבירה של ערכים מקצועיים ואתיים. אין דרך קלה יותר לומר את זה ואי אפשר להוסיף חיוך או קריצה". בצעד מחאה נמחקו הקרדיטים של חברי מערכת התכנית מהרולר שהופיע בסוף המהדורה. זוהר ימשיך להגיש את מהדורת הלילה של חדשות 10 "היום שהיה".

      עיתונאים בכירים בחדשות 10 בהם רפי רשף, אמנון לוי, רביב דרוקר, אלון בן דוד, אור הלר, נדב פרי, צ'יקו מנשה ואפי טריגר הגיעו לאולפן חדשות 10 כדי לתמוך בזוהר ובמערכת המהדורה "המוכה והחבולה", כפי שאמר אחד מהם. בתום המהדורה נשאו דברים זוהר, העורת המתפטרת רותי יובל, הכתב אבנר הופשטיין וכן המנכ"ל בפועל של חדשות 10 אורי רוזן. יובל הדגישה בדבריה כי המקרה הוא חלק מהכרסום המתמשך בחופש הביטוי.

      התפטרותו של זוהר מהגשת המהדורה מצטרפת להתפטרותם של מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן ועורכת המהדורה רותי יובל שהודיעו על עזיבתם. התפטרותם של השניים באה לאחר ההחלטה לשדר את ההתנצלות בפני שלדון אדלסון, בעקבות מה שבכירי חדשות 10 מכנים, התערבות בוטה של בעל המניות בערוץ רון לאודר בנוסח ההתנצלות".

      על רקע תמונתם של שלדון אדלסון ואשתו מרים הקריא מבזקן חדשות 10, אסף צ'רנילס את נוסח התנצלות הערוץ בפני אדלסון: "ביום שישי השביעי בינואר שידרנו בתוכנית 'השבוע' כתבה של כתבנו אבנר הופשטיין אודות מר שלדסון אדלסון. בכתבה נכללו ראיונות שונים בנוגע למר אדלסון. באחד מהראיונות נאמר שאדלסון קיבל את רישיון ההימורים בלאס וגאס מתוך קשרים פוליטיים וקבלת יחס מועדף בראיון אחר נאמר כי אדלסון חייב לעובד לשעבר סכום של 400 אלף דולר ולא שילם את חובו", קרא צ'רנילס והמשיך: "ההאשמות זכו לביטוי לא רק בדברי המרואיינים אלא גם בשאלות של כתבנו אבנר הופשטיין.

      "לאחר השידור בדקנו ובדיקותינו העלו שההאשמות היו והינן כוזבות לחלוטין. מר אדלסון קיבל את רישיון ההימורים לאחר בדיקה קפדנית שחשפה רקורד עסקי ללא כל פגם. מר אדלסון לא זכה ליחס מועדף כלשהו והוא קיבל את הרשיון כדין וללא שימוש בלתי נאות כלשהו בקשרים פוליטיים או באמצעים בלתי הולמים אחרים. באשר לחוב הנטען של 400 אלף דולר לאותו עובד לשעבר גם לסיפור זה אין כל בסיס במציאות. מעולם לא היה חוב כלשהו אותו עובד לשעבר לא של 400 אלף דולר ולא של כל סכום אחר.

      "לסיכום, לא נפל פגם כלשהו כלשהו בהתנהגותו של מר אדלסון.אנו מצטערים מאוד שלא בדקנו את ההאשמות האלו לפני ששידרנו אותם ומבקשים להתנצל בפני מר אדלסון ומשפחתו על הפרסום".