וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערוץ הייעודי בערבית קיבל רישיון שידורים

אמילי גרינצווייג

12.9.2011 / 14:09

על פי כללי הרישיון על "הלא.טי.וי" להתחיל לשדר כבר בחודש ינואר 2012. העבודה על לוח השידורים, בהשקעה של כ-13 מיליון שקלים בעיצומה

שר התקשורת משה כחלון העניק הבוקר את הרשיון לערוץ היעודי בשפה הערבית לקבוצת הלא.טי.וי. החברה כוללת את 3סקטורס, בסאם ג'אבר, רנד, לב גליל, ענני תקשורת, ביסאן הפקות, געפר פרח, רשת, רן אדליסט, ניוסאונד ועמי הולנדר. את הקבוצה ליוו עו"ד איתי לשם ואפרת דייגי ממשרד שבלת ושות'.

הטקס בנוכחות חברי הקבוצה הזוכה, חברי מועצת הכבלים והלווין ויו"ר המועצה, ניצן חן, התקיים לאחר שהקבוצה קיימה את התחייבותיה במרכז והעבירה הון עצמי של 5 מליון שקל וערבויות בנקאיות בסך 3 מליון שקל. הערוץ לעלות, על פי תנאי המכרז, תוך ארבעה חודשים בינואר 2012.

השר כחלון אמר בטקס: "המכרז לערוץ בשפה הערבית ייתן מענה חשוב והכרחי לציבור דוברי הערבית בישראל, שלא מקבלים ביטוי טלוויזיוני מספק בערוצי הטלוויזיה הקיימים". ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, אמר: "אין זה מוגזם לומר כי על הזוכים הוטלה משימה חשובה מעין כמוה, ודווקא באקלים המזרח תיכוני הנוכחי, להקים ערוץ שלראשונה ישמש ככלי ביטוי למגזר הערבי במדינה, הן כלפי החברה הישראלית, אך גם מול עשרות ערוצי הטלוויזיה מהעולם הערבי".

במהלך הטקס הודיע מנכ"ל הערוץ ג'וזיף אטרש, כי הערוץ החל להיערך בחודשים האחרונים לקראת צילומי פיילוטים למספר תכניות. לוח השידורים, בהשקעה של כ-13 מיליון שקלים בשנה, יכלול חמישה עוגנים: רצועת נשים, רצועת נוער, רצועת אקטואליה, רצועת ילדים, וכן חדשות מקומיות. ענני תקשורת, שמפיקה את רצועות הנשים והנוער, נמצאת כרגע בישורת האחרונה של בחירת מגישה לתוכנית הלייפסטייל של הערוץ. וכן נבחנת האפשרות להפיק תוכנית ריאליטי בה יבחרו שני מנחים שיגישו את רצועת הנוער לצדה של מגישה מוכרת.

ברצועת האקטואליה, אותה מפיקה ביסאן תקשורת, תשודר תכנית אקטואליה יומית בת שעה אותה ינחו ברנאד תנוס ואקבאל דחליה. התוכנית תשודר ב-19:00 ותמנה צוות של כשישה עורכים. את רצועת הילדים, גם היא בהפקת ביסאן, תנחה סירין יזבק.

יו"ר דירקטוריון הערוץ זיאד עומרי ביקש מהשר כחלון שכספי החדשות המקומיות בערבית בסך של 5 מליון שקלים יועברו לערוץ. יחד עם זאת, אחת האפשרויות הנבחנות היא קיומו של שיתוף פעולה עם קודה תקשורת המפיקה את מהדורות החדשות המקומיות ובהן המהדורה בשפה הערבית.

עוד ביקש עומרי כי הערוץ, שיקלט הן בצלחות הלווין והן ב-HOT ו-yes, יקבל אפיק שידור באחד מ-20 האפיקים הפתוחים וציין כי הערוץ הינו חלק בלתי נפרד ממפת השידורים בישראל. אודי מירון, מנכ"ל ענני תקשורת אמר: "מאז זכתה הקבוצה במכרז, אנו עדים להתעוררות רבה הן במגזר הערבי שמייחל לערוץ הזה והן בקרב גופים מסחריים המבקשים לפנות למגזר הערבי באמצעות ערוץ טלויזיה מקומי שמופק על ידי אנשים מהמגזר הערבי ועבורם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully