וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשן מבית

אמילי גרינצווייג

12.9.2011 / 15:42

חבר הוועד המנהל של רשות השידור ניצב בדימוס יעקב בורובסקי מתארח כפרשן ב"יומן" של ערוץ 1 וברשת ב' זאת למרות שחוק רשות השידור מתיר לחברי הוועד המנהל הופעה חד פעמית בלבד

עיתונאים ברשות השידור ומחוצה לה מרימים גבה נוכח השתתפותו של ניצב בדימוס יעקב בורובסקי במהדורות "יומן" של ערוץ 1. בורובסקי, ניצב בדימוס וחבר בוועד המנהל של רשות השידור, התארח בשבועיים האחרונים כפרשן בנושא התחקיר שערכה איילה חסון, בו נחשפו הודעות SMS ששלחה רונית אשכנזי, אשתו של הרמטכ"ל לשעבר לבועז הרפז, הודעות שנגעו בין היתר בעסקאות ביטחוניות ובחומרים שנועדו להכפיש את שמו של המועמד לתפקיד הרמטכ"ל, יואב גלנט.

על פי חוק רשות השידור, "חבר הועד המנהל לא יעשה כל עסקה מסחרית או קבלנית עם הרשות ולא תעסיק אותו הרשות דרך קבע, בין בתמורה ובין שלא בתמורה". המשך הסעיף אמנם מחריג השתתפות חד פעמית שלא בתמורה, אולם לא מדובר בהשתתפות יחידה של בורובסקי, שמתראיין גם ברשת ב'. בנוסף, לידי וואלה! ברנז'ה הגיע "הסדר למניעת ניגוד עניינים" עליו חתם בורובסקי בפני וועדת שפניץ, הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי. על פי המסמך, התחייב בורובסקי שלא להשתתף, באופן קבוע בתכניות הרשות. כמו כן התחייב ש"לא להופיע ולא להתראיין בתכניות של רשות השידור,אלא באופן אקראי ולאחר קבלת חוות דעת מהיועצת המשפטית לרשות". עם זאת, גורמים ברשות טוענים כי חוות דעת כזו לא התקבלה.

לשאלת וואלה! ברנז'ה האם השתתפות זו איננה סותרת את החוק הגיבה רשות השידור בשלילה. עוד נכתב בתגובת הרשות: "מטרת החוק היא למנוע כפי שלשון החוק מציינת, ניגוד עניינים עסקי, מקצועי או מסחרי שכמובן לא חלים על בורובסקי שמופיע באופן רנדומלי בכל הערוצים וגם בערוץ הראשון". לשאלה האם התקבלה חוות דעת של היועצת המשפטית של הרשות לגבי השתתפותו של בורובסקי בתוכנית נמסר: "אין תגובה". יעקב בורובסקי סירב להגיב.עורך יומן, משה נסטלבאום, הנמנה על המועמדים לתפקיד מנהל הטלוויזיה, סרב גם הוא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully