וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי מירו דורש התנצלות ממועצת העיתונות

אמילי גרינצווייג

15.9.2011 / 21:00

מנהל קול ישראל טוען כי בדיון קודם של המועצה הוצאה דיבתו של הוועד המנהל ברשות מבלי שניתנה לנציגיו הזדמנות להשיב: "צריך לתת כבוד לדמוקרטיה, צריך לתת כבוד לממלכה"

מנהל קול ישראל, מיקי מירו, דרש הערב ממועצת העיתונות להתנצל על הדיון הקודם שהתקיים במועצה, בו נדונה הפוליטיזציה ברשות השידור. לטענתו של מירו, בדיון שהתקיים לפני כשבועיים, "הוצאה דיבתו של הוועד המנהל', מבלי שניתנה אפשרות תגובה לנציגים מטעמו: "מפרוטוקול הדיון הקודם, נראה כי הטון היה כאילו יומיים הם זמן מספיק כדי להגיע. מדובר פה באנשים שעובדים , בדוקטור שהתמנה לתפקיד ציבורי - צריך לתת כבוד לדמוקרטיה. שלא לדבר כשמדובר עלי, שאני מייצג פה הרבה עובדים, צריך לתת פה כבוד לממלכה".

מירו טען גם כי קיים סיכום בין מועצת העיתונות ורשות השידור שנושא שנדון על ידי רשות השידור לא ידון במועצת העיתונות ומכיוון שמדובר בסכסוכים פנימיים המטופלים ברשות השידור, הדיון במועצה מיותר. נשיאת המועצה השופטת בדימוס דליה דורנר חלקה על דבריו של מירו ואמרה כי הסיכום חל על נושאים הקשורים בבית הדין. מירו התייחס לטענות על הפוליטיזציה ועל ניסיונות למעורבות פוליטית והשפעה פוליטית על מנהלים ברשות השידור ואמר "לא היה ולא נברא".

יו"ר אגודת העיתונאים דני זקן אמר: "לא צריך להיתמם. תמיד היו לחצים, היו שידעו לעצור אותם והיו כאלה שלא. כנציג עובדים, הגיעו אלי תלונות על שינויים לא ענייניים בעיקר בתפקידים בכירים של עריכה והגשה ברשת ב'. יש היום אווירה לא טובה, לפחות בקרב חלק מהעובדים, הרגשה של חשש ופחד שאם לא יגידו את הדברים הנכונים לא יקבלו את התפקידים".

יו"ר הרשות, אמיר גילת אמר: "מדובר בדיון סרק שלא היה צריך להתקיים במועצת העיתונות". גילת התייחס לדיון הקודם של המועצה בעניין, ממנו נעדר ואמר "זה היה דיון עם אמירות כלליות, ללא הוכחות וללא ביסוס שלווה באמירות חסרות שחר חמורות".

המועצה קיבלה בסופו של הדיון את ההחלטה של השופטת דורנר וקבעה: "לאחר ששמעה את עמדותיהם של בעלי תפקידי הניהול ברשות השידור אשר להם נגיעה לעניין, המועצה חוזרת על המובן מאליו - ששיקולי השידור הציבורי חייבים להיות מנותקים מכל השפעה פוליטית, להתבסס על אמות מידה מקצועיות וממלכתיות בלבד, ולממש, הלכה למעשה, את עקרונות חוק רשות השידור. המועצה רושמת לפניה בסיפוק כי זו גם עמדתם של בעלי התפקידים המובילים ברשות השידור, ומביעה תקווה כי עקרונות אלה יישמרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully