וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיקים לאוצר: עיצרו את התשלומים לרשות השידור

אמילי גרינצווייג

18.9.2011 / 1:56

יו"ר איגוד המפיקים, מוש דנון, טוען כי רשות השידור לא עומדת בהתחייבויותיה הכספיות. רשות השידור: התשלומים למפיקים יועבר בימים הקרובים

איגוד המפיקים מבקש ממשרד האוצר לעצור את העברות הכספים לרשות השידור, במכתב ששלח יו"ר האיגוד, המפיק מוש דנון, ליהודה סבן, רכז תחום תקשורת באוצר מבקש דנון להתנות את העברת הכספים בקיום התחייבויות הרשות להפקות. דנון טוען: "בתקופה האחרונה קיימות התרחשויות מוזרות ברשות השידור, בכל הנוגע לכספים המתקבלים מהאוצר למימון התחייבויות הרשות להפקות המקומיות, ולשימוש ה'מסתורי' בכספים אלה על ידי גורמים שונים ברשות". לדבריו, הרשות הצהירה כי בכוונתה לעמוד במחויבויותיה, בכלל לתקציב שייועד להפקות, וכי תקציב 2012 ייועד, במידת הנדרש, למימוש התחייבויות הרשות לשנת 2011.

דנון כותב: "הצהרות אלה של רשות השידור, והעומד בראשה, מר אמיר גילת, נועדו לא רק לגרום לכך שמפיקים, להם הסכמים עם רשות השידור, ימשיכו בצילומים ובעמידה בלוחות הזמנים, ולא רק לעודד מפיקים להתקשר עם רשות השידור, אלא גם לאוזני משרד האוצר – אשר עמד כל העת על כך כי כספים המועברים לרשות, לא ימצאו דרכם לשימושים שאיש אינו יודע מה הם, ומכל מקום – לשימושים לא להם נועדו".

דנון מתייחס לעוול שנעשה, לדבריו, למפיקים באי קיום ההתחייבויות ומתייחס לדרישת רשות השידור ל"ערבות ביצוע" שדורשת הרשות מהמפיקים: "במקום שהרשות תעניק ערבות בנקאית להבטחת התחייבויותיה להפקות, היא דורשת ערבות בנקאית כזו, וכך יוצא, שהמעט שמקבלים מהרשות, מוקפא בחלקו הגדול לטובת הרשות עצמה (...) בגין התחייבויות הרשות, מחוייבים המפיקים לשלם את המסים על הכסף שלא קיבלו, ותוכל לראות כי הדרך להתמוטטות של מפיקים, אך ורק באשמתה של הרשות – קצרה.

"המפיקים – שלא כמו רשות השידור, אינם מסוגלים לא לעמוד בהתחייבויותיהם, והרשות מחוייבת למידה מינימאלית של אחריות, הגינות מינהל תקין ושמירה על טוהר המידות, הכרוך בכיבוד הסכמים והבטחות. אנו מבקשים לעצור מיד כל הקצבה ו/או תשלום לרשות השידור, ולהתנות כל העברת כספים, בעמידה בחוזים מחייבים ובהפניית הכספים בראש ובראשונה למקומות להם נועדו והובטחו, תוך דיווח שקוף למשרד האוצר מה נעשה בכספים אלה".

במקביל דרש דנון, במכתב שהעביר לגילת לבטל את דרישת ערבות הביצוע, להעביר למפיקים את הסכומים המיועדים לתשלום המיסים. לדברי דנון, “דומה כי נחצו כל הקווים האדומים, והזלזול וההפקרות במפיקים ובהפקות המקומיות מצד רשות השידור, בלתי נסלח". דנון אף שלח מכתב למבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בבקשה כי יבחן את אי הסדרים הכספיים ברשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בתקציב רשות השידור לשנת 2011 תוקצב סך של 21 מיליון שקל עבור רכש הפקות מקור. תקציב זה שולם במלואו. לאחרונה אישרו הגורמים המוסמכים במוסדות הרשות לתגבר סעיף תקציבי זה בסכום נוסף. לפיכך, התשלומים לכל המפיקים שעימם רשות השידור חתמה על הסכם יבוצעו בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully