וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: "מבט" תעבור ל-20:00 כבר בנובמבר

אמילי גרינצווייג

20.9.2011 / 19:15

כך החליטה ועדת התוכן של רשות השידור. היוצרים דורשים מראש הממשלה לתקן את תקציב הרשות ולהוסיף סכום משמעותי לרכישת הפקות מקור

ועדת התוכן של רשות השידור אישרה את לוח השידורים החדש של ערוץ 1 הכולל את הקדמת מהדורת "מבט" לשעה 20:00. עוד שינויים הצפויים בלוח הם הוספתם של רצועת ספורט יומית וכן העברת שידורים בערבית מערוץ 33 לערוץ 1, לקראת הפיכתו של הערוץ לערוץ חדשות ותרבות. מנכ"ל רשות השידור הנכנס, יוני בן מנחם, המשמש גם כעורך הראשי, לא השתתף בפגישות הוועדה, שהתכנסה אתמול, בה הוחלט גם על הקמת וועדה מצומצמת שתוכל לערוך שינויים בלוח. השינוי צפוי להיכנס לתוקפו בחודש נובמבר.

בתוך כך איגודי היוצרים שלחו הבוקר מכתב לראש הממשלה והממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו כמו גם ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, בו הם מוחים על אי-עמידתה של רשות השידור בדרישת החוק להשקעה בהפקות מקור במהלך 2011. במכתב ששלח עורך דינם של היוצרים, מיכאל ספרד, דורשים היוצרים לתקן את תקציב הרשות ולהוסיף סכום משמעותי לרכישת הפקות מקור.

על פי חוק רשות השידור, על הרשות להקצות 36% מהכנסותיה השנתיות למימון רכישה של הפקות מקומיות.ביולי האחרון אישרה הכנסת את תקציב רשות השידור העומד על 870 מיליון שקלים ועם זאת, ב-2011 הוקצבו לטענת היוצרים רק 21 מיליון שקלים לרכישת הפקות מקומיות, סכום נמוך משמעותית מ36% הנדרשים.

במכתב כותבים היוצרים "אי-עמידה בדרישת החוק ביחס להשקעה ברכישת הפקות מקומיות, וזאת לאחר שבחמש השנים האחרונות נדחה יישומו של הסעיף שוב ושוב, תפגע בצורה קשה בכל רבדי שוק ההפקות לטלוויזיה ולקולנוע בישראל. המחוקק קבע את החובה האמורה בכדי שכספי אגרה יעשו דרכם אל שוק זה ובכדי למנוע מצב שהכספים 'נתקעים' ברשות ומשמשים בהיקף בלתי סביר את הביורוקרטיה הפנימית שלה. הסכום הצנוע שאותו אישרה הרשות לצורך רכישת הפקות מקור לשנת 2011 מלמד, לצערנו, כי לא רק שהרשות אינה מתכוונת לעמוד בדרישות החוק אלא שהיא אף אינה עושה מאמץ להגיע באופן הדרגתי ליישום חובותיה".

היוצרים דורשים במכתבם כי ראש הממשלה ידאג להבאת תיקון תקציב הרשות בדרך שתקיים את הוראות הדין, וזאת על ידי הקצאת הסכום החסר לרכישת הפקות מקומיות או לכל הפחות על ידי הגדלת הסכום באופן משמעותי אשר יראה כוונה ממשית ומאמץ אמיתי ליישם את חובות הרשות במהירות האפשרית. עוד דורשים היוצרים כי ינתן מענה לפניתם תוך 14 ימים, על מנת שיוכלו לבחון את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניהם.

לעניין "מבט" נמסר מרשות השידור: "לוח השידורים של הערוץ הראשון נמצא בהליך של גיבוש על-ידי המוסדות וההנהלה, עתה, משנכנס המנכ"ל לתפקידו, הוא שותף מלא לגיבושו". בהתייחס למכתב היוצרים נמסר: "אנו משוכנעים שהיוצרים ששלחו את המכתב מצפים לקבל תשובה ישירה מהנמען ולא באמצעות התקשורת, וכך נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully