וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן מנחם: לא פוליטיזציה, ספינים

אמילי גרינצווייג

27.9.2011 / 11:35

התבטאות פומבית ראשונה של מנכ"ל רשות השידור בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, שדנה בפוליטיזציה ברשות: "אנשים שהוזזו ויוזזו בעקבות דו"ח המבקר מחוללים את המחול הזה"

"הטענות לגבי פוליטיזציה והתנכלות ברשות השידור הן ספינים שהחלו בעקבות דו"ח מבקר המדינה האחרון", כך אמר היום מנכ"ל הרשות הנכנס, יוני בן מנחם בדיון בנושא שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. זוהי התבטאות פומבית ראשונה של בן מנחם מאז מונה לתפקיד מנכ"ל הרשות: "יש אולי מקרה אחד או שניים שצריך לבדוק אבל בסך הכל, בלי להכנס לשמות והאשמות, הספינים האלו החלו בעקבות דו"ח מבקר המדינה שכתב שמדובר במינויים זמניים ולא חוקיים ואנשים שהוזזו ויוזזו בעקבות הדו"ח מחוללים את המחול הזה וחלקם מנסה להיאחז בתפקיד שהוגדר על ידי מבקר המדינה כלא חוקי. אני מציע לכם להיזהר, הכל נובע גם משנאות ומחנאות אישית. בשורה התחתונה, זה ניסיון לייצר הגנה לאותם אנשים שהוזזו מתפקידם ואנחנו חייבים ליישם את הדו"ח החמור ביותר בתולדות רשות השידור". יו"ר רשות השידור, אמיר גילת ומנהל קול ישראל, מיקי מירו, תמכו דברי בן מנחם וטענו כי לא מדובר בעניינים פוליטיים אלא עניינים אישיים.

מירו ביטל את הטענות על פוליטיזציה ברשות: "אלו גיבובי שקרים. הדלפות מכוונות במסגרת מאבקי אגודות העיתונאים. הם לא אוהבים אותי ואת יוני, אין לנו מחנה, אנחנו אנשים מקצועיים. יש לנו קבלות, לאמיר גילת יש קבלות, מתי היה גם מנכ"ל וגם יו"ר שהם עיתונאים ולא פקידים? הם לא הגיעו ממעוז פוליטי. צריך לתת להם כבוד. כל הטענות האלו, חבל שהן מועלות, זה פוגע בשידור הציבורי. השידור הציבורי הוא החלופה הטובה ביתור שיש עלי אדמות במדינת ישראל היא הגונה. אנחנו לא משרתי אינטרסים אנחנו משרתי הציבור, אסור לשפוך את התינוק עם המים. ברגע שעושים את זה, פוגעים בדמוקרטיה".

מאידך טענו חברי הוועדה, ביניהם חברי הכנסת שלמה מולה ונינו אבסדזה (קדימה) כמו גם מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא כי ישנה מעורבות הפוליטית ברשות השידור. בר מוחא אמר: "התנהלות רשות השידור מאז מינוי הוועד המנהל היא של מאפיה פוליטית בחסות לשכת ראש הממשלה". בר מוחא שב והתייחס לזהות חברי הוועד המנהל ביניהם אמיר גילת, דובר לשעבר של ראש הממשלה, יואב הורביץ ששימש כראש מטה של נתניהו בעבר, אסתי אפלבאום ויעקב בורובסקי.

יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר-און (קדימה), דרש מיו"ר הרשות להעביר לידיו עד ל-15 בנובמבר דו"ח המונה את מספר ההופעות בקול ישראל ובערוץ 1 של חברי קואליציה לעומת אלו שאינם חברים קואליציה מאז כוננו המוסדות החדשים ברשות. בר-און אמר: "יש טענות כבדות משקל גם מצד גורמים ברשות, מצד נוכחים ומצד הציבור. אנחנו נהיה אוזן קשבת גם לאנשים ברדיו ובטלוויזיה ברשות השידור שיחושו שהדברים אינם מתנהלים באופן הראוי ויבקשו מאיתנו להתערב. אני מודיע שעל בסיס קבוע הרשות תעמוד תחת זכויות מגדלת של השקיפות ככל שהדברים תלויים בוועדה ובמבקר המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully