וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת יגדילו את הערבויות שבידי הרשות השניה

אמילי גרינצווייג

3.10.2011 / 15:13

הרשות החליטה להגדיל את הסכום, כדי להבטיח את השלמת ההפרות של הזכייניות בתחום הסוגה העילית. מנשה סמירה: "חל מהפך לטובה בהתנהלות הזכייניות"

קשת ורשת יחוייבו בהגדלת הערבויות הנמצאות בידי הרשות השניה, זאת במסגרת המשך שידוריהן בערוץ 2. החלטת הרשות התקבלה בהמשך להליך הבדיקה החמש שנתי של עמידת הזכייניות בתנאי הזיכיון ולאחר שנערך שימוע לנציגיהן. דו"ח הרשות הצביע על חוסרים של הזכייניות בסך 94 מיליון שקל, פער בין המחויבות החזויה להפקת תוכניות סוגה עילית לבין ההוצאה שהוכרה בפועל, שיוחזרו על פי חוק עד 2015, ועוד פער של כ– 100 מיליון שקל, שאינו בהפרה, בין ההכנסות החזויות של הזכיינים לבין ההכנסות בפועל שיוחזרו, על פי חוק, עד שלוש שנים מתום הזיכיון.

הרשות קבעה כי רשת וקשת יצרו פערים בתחום ההוצאה על סוגה עילית בשלוש השנים הראשונות לזיכיון, אולם פערים אלו הצטמצמו במהלך השנתיים האחרונות. קשת ורשת השלימו בשנתיים האחרונות 30 מיליון שקלים ו-36 מיליון שקלים, בהתאמה. שתי הזכייניות, כך קבעה הרשות, יוכלו להמשיך ולשדר בהתאם לתנאי הזיכיון תוך השלמה הפערים.

במסגרת נקיטת הצעדים כלפי הזכייניות על אי עמידה בחלק מהמחויבויות תידרש קשת להגדיל את הערבויות הנמצאות בידי הרשות ב- 5 מיליון שקלים, ורשת במיליון שקלים, על מנת להבטיח את ביצוע ההשלמות כנדרש. הזכייניות נדרשות להפיק לפחות 50% מהתכניות במכסת המורשת ותרבות יהודית בנאותות הפקה של תכניות מסוגה עלית מסוג תעודה. קשת תחויב גם בהפקות קנויות בהיקף של 70% מסך השעות וההוצאה, במקום 65%. ורשת תזומן לדיון בפני המועצה בנוגע להשקעה בסרטי קולנוע ישראליים לשנת 2010.

הטלוויזיה החינוכית תמשיך לשדר במסגרת זיכיונה בערוץ 2, בהתאם לחוק ולכתב הזיכיון הקיים.

יו"ר הרשות השניה אילן אבישר: לזכייניות הידד

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר מסר בתגובה: " במהלך חמש השנים האחרונות השקיעו זכייניות ערוץ 2 כמיליארד שקל מעבר למחויבויות המכרזיות שלהן בהפקות מקומיות ישראליות. יש להעריך את העובדה שמספר תוכניות דגל הפכו למדורת השבט של החברה הישראלית, ולדומיננטיות של ערוץ 2 בעולם השידורים הרב ערוצי אין אח ורע במדינות המערב. עם זאת, בתחום הסוגה העילית ובנושאי התרבות והמורשת היהודית קיימים פערים בין חובות הזכייניות להיקף ההפקות והשידורים בפועל. המועצה התוותה לוחות זמנים ומנגנונים נוספים כדי להבטיח שהזכייניות ישלימו את הפערים שנוצרו. המועצה הגדילה את היקף ההפקות הקנויות כדי לעודד את התעשייה כולה ולהעצים את היצירה המקורית ואת היוצרים."

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה מסר: "ניתן לסכם את חמש שנות הזיכיון הראשונות של ערוץ 2 באופן חיובי בזכות המהפך שהתרחש בהתנהלות קשת ורשת בשנים 2009- 2010 וסימני השיפור ניכרים אף בשנת 2011. מאפייני השינוי הינם עמידה במחויבויות השוטפות, השקעה גבוהה בז'אנרים איכותיים, נאותות הפקה, שידורי חדשות מושקעים וניסיון אמיתי ליצור טלוויזיה מסחרית מגוונת המתמודדת עם הציפייה לאיכות ועניין תרבותי וחברתי. במרוצת חמש השנים הללו השיח הרגולטורי השתנה מדרישה לעמידה במכסות והשקעה כספית, לדיון ושיח על השפעה תרבותית וחברתית".".

מקשת נמסר בתגובה:" בחמש השנים האחרונות השקיעה קשת כמיליארד שקלים בהפקות מקור ולמעלה מחצי מילארד בסוגה עילית, קשת תמשיך ותשדר בהתאם לתנאי הזיכיון תוך עמידה מלאה בהיקף המחויבויות". מרשת נמסר:"נלמד את מסמך הרשות ונגיב בהתאם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully