וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן כספית ניהל מערכה להכפשת האלוף גלנט"

אמילי גרינצווייג

3.10.2011 / 18:27

עורכי הדין של משרד הפרסום מקאן אריקסון טענו את הדברים בדיון בתביעת הדיבה שהגיש תא"ל אבי בניהו נגד המשרד והעיתונים ידיעות והארץ. הצדדים יקיימו הליך גישור

תביעת הדיבה שהגיש דובר צה"ל לשעבר, תא"ל אבי בניהו באמצעות עורכי דינו, אייל רוזקובסקי, ערן שמעוני ומור פינגרר, נגד העיתונים הארץ, ידיעות אחרונות וחברת הפרסום מקאן אריקסון תועבר להליך גישור בפני שופט בית משפט עליון לשעבר, כך החליט היום שופט בית המשפט מחוזי מרכז, יעקב שינמן. בתום חודשיים של ניסיונות גישור יעדכנו הצדדים את השופט שינמן בהתקדמות הגישור ובהתאם להודעתם יקבעו המשך ההליכים בתביעה.

בניהו הגיש לפני למעלה מחצי שנה את התביעה, בגובה של 2.5 מיליון שקל, בעקבות פרסום מודעה בשני העיתונים, באמצעות מקאן. לשון ההודעה היה: "'הפוטש בקריה הצליח (כנראה)' והיא התייחסה לאי מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל. במודעה, עליה חתמה קבוצה המתקראת "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מ'הפוטש'" בקריה, נכתב בין השאר כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל". בניהו דרש, במסגרת הדיון שהתקיים היום, מחברת הפרסום לחשוף את שמות מזמיני המודעה וזאת על מנת לצרפם כנתבעים לתביעה, במקום העיתונים.

במהלך הדיון תקפו נציגי מקאן אריקסון את בניהו וכינו אותו כזרוע התקשורת של המערכת למניעת מינויו של גלנט: "בניהו עמד מאחורי שורה ארוכה של פרסומים כמקור שלהם. ידידו הטוב, הכתב בן כספית, ניהל מערכת מתוקשרת, מתוזמנת וקשה מאוד להכפיש את האלוף גלנט וגם את שר הביטחון". עוד טענו באי כוחה של מקאן כי בניהו איים על התקשורת כשהיו פרסומים שלא לרוחו.

בן כספית: "לא הסתתרתי מאחורי שמות קוד מגוחכים"

בן כספית מסר בתגובה: "אם ניהלתי מערכה כדי להכפיש את גלנט, יואילו נא עורכי הדין להגיש נגדי תביעת דיבה. בינתיים ארענן את זכרונם: מחדליו של גלנט נחשפו בסדרת תחקירים מצמררת של קלמן ליבסקינד. מאוחר יותר נוספו ממצאיו של השר מיכאל איתן ובסוף באו היועץ המשפטי ומבקר המדינה ואוששו את הממצאים הללו במילים בוטות. מינויו של גלנט נמנע על ידי שלטון החוק. יצא לי לתת לתהליך הזה רוח גבית בכתיבה פובליציסטית ויש בי על כך גאווה אדירה. לא הסתתרתי מאחורי שמות קוד מגוחכים כמו 'אזרחים שלא מכירים את גלנט'. אני מכיר אותו מצויין".

באי כוחו של בניהו מסרו בתגובה: "הדיון היום בבית המשפט היה בבקשת בניהו לחשוף את שמו של מזמין המודעות שמסתתר תחת הפסבדון 'אזרחים שאינם מכירים את גלנט'. זהו דיון משפטי תקדימי והטיעונים התמקדו בשאלות שעניינם הבקשה ולא טיעון פופוליסטי שמופרך אוויר. הרושם הוא שהחתימה היא שקרית ומי שהזמין את המודעה ומסתתר תחת האנונימיות הוא גורם כלשהו המקורב או מכיר את גלנט. באי כוח מקאן אריקסון לא הכחישו עמדה זו וטענו כי אינה רלוונטית". בעניין הטענות שהעלו נציגי מקאן אמרו באי כוחו של בניהו כי "מרשינו שב ומזכיר כי יואב גלנט לא מונה לרמטכ"ל לא בגלל בן כספית, אלא בגלל שסיפח קרקעות באופן לא חוקי לאחוזתו, דיווח לא אמת לבית המשפט והרשויות ובגלל דוח חריף של מבקר המדינה וההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה שלא להגן על המינוי, ובעיקר בגלל החלטת הממשלה לבטל את מינויו. כל תעלול בעניין זה, לא יצלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully