וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרד ומשול

אמילי גרינצווייג

6.10.2011 / 13:25

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ריענן את זיכרונם של עובדי הרשות בהנחיות לפיהן נאסר עליהם לכתב על הפניות אליו את חברי מוסדות הרשות. העובדים יוכלו להתראיין רק באישור הדוברות

ידיעות חדשותיות הנוגעת לרשות השידור לא תפורסמנה ברשתות קול ישראל, בערוץ 1, בערוץ 33, או באתר הרשות לפני שיאושרו על ידי מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם, או על ידי יו"ר הוועד המנהל אמיר גילת, כך הורה מנכ"ל הרשות הנכנס יוני בן מנחם במכתב לעובדים.

בן מנחם גם רענן את זכרונם של עובדי הרשות בנוגע להנחייה לפיה נאסר עליהם לכתב את מוסדות הרשות, כלומר חברי מליאת רשות השידור, חברי הוועד המנהל, או יושב ראש הרשות אמיר גילת, במכתבים הממוענים למנכ"ל: "כל פניה שאקבל ואמצא לנכון, איידע את חברי מוסדות הציבור , בדרג שאמצא לנכון, על פי הנושא והעניין", כתב בן מנחם והוסיף: "כל פעילות שונה היא הפרת משמעת וכך אאלץ להתייחס אליה".
עוד עדכן בן מנחם כי עובד המבקש להתראיין בכל כלי תקשורת יפעל באמצעות דוברת הרשות, לרבות לגבי קבלת אישור לראיון. על פי בן מנחם, מדובר בריענון של כללים הקיימים ברשות מזה שנים רבות.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה , לאחרונה מנעה רשות השידור משני עיתונאים, קרן נויבך ועודד שחר, להתראיין לגלובס לכתבה שעסקה בסיקור המחאה החברתית, משום ש העיתון נוקט בסיקור מוטה וחד צדדי של הנעשה ברשות. בשנת 2003, בעקבות עתירה שהגישו כרמלה מנשה ושלי יחימוביץ' קבע בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים כי עיתונאים ברשות השידור רשאים להתראיין לכלי תקשורת שונים מבלי לקבל את אישור מנכ"ל או דובר הרשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "לא מדובר בהנחיותיו של המנכ"ל יוני בן-מנחם והוא לא 'המציא את הגלגל', אלא ברענון הנחיות של המנכ"לים הקודמים. מצערת העובדה שגורמים אינטרסנטיים שנאלצו ויאלצו לוותר על תפקידם בעקבות דו"ח מבקר המדינה החמור ביתר בתולדות רשות השידור, ממשיכים להפיץ ספינים ושקרים כדי למנוע את החזרתה של רשות השידור למסלול עבודה תקין. מנכ"ל רשות השידור נחוש לבצע בקפדנות את המלצות דו"ח מבקר המדינה למען הצלחתה של רשות השידור והצלחת השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully