וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוח רשת

אמילי גרינצווייג

11.10.2011 / 14:43

הוועדה שבחנה את אופן הפיקוח על שידורים בעלי אופן טלוויזיוני באינטרנט, ממליצה להחיל על שידורים אלה את הפיקוח של אותן מועצות המפקחות על השידור בטלוויזיה

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ניצן חן, ומנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, העומדים בראש הצוות המקצועי המשותף למועצה לשידורי כבלים ולווין ולמשרד התקשורת, הגישו היום את המלצותיהם באשר לאופן ותהליך קביעת פיקוח לשידורים בעלי אופי טלוויזיוני באינטרנט.

הצוות החליט כי ראוי ששידורים המופצים באינטרנט, שהנם בעלי מאפיינים זהים או דומים לשידורים המוצעים על ידי הגופים המשדרים כיום יהיו כפופים למועצת הכבלים והלוויין וכל רגולטור רלוונטי נוסף. הדבר נועד למנוע פגיעה בתחרות, יצירת וודאות משפטית ופיתוח שווקים על בסיס שוויוני. עוד נטען כי הרציונל בהחלטה לפקח על שידורים טלוויזיוניים תקף גם לגבי שידורים כאלה המועברים במדיה החדשה, וזאת כדי להגן על ערכים ואינטרסים ציבוריים חיוניים כגון: עידוד יצירה מקורית ישראלית, הגנה על קטינים, הגנת הצרכן, סיוע לבעלי מוגבלויות, ושמירה על כללי אתיקה בשידורים.

גוף יישום, שיאגד את כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות משרד התקשורת, מועצת הכבלים והלוויין, רשות השידור, והרשות השנייה יוקם לצורך בחינת והתאמת הפיקוח. במקרה בו יתערער המודל העסקי והבסיס הכלכלי של המשדרים המסורתיים, בין היתר בשל שינוי בהרגלי הצפייה, תפעל מועצת הכבלים והלוויין וכל רגולטור רלוונטי אחר, להתאמת הפיקוח הקיים ואף החלת פיקוח על שידורים טלוויזיוניים באינטרנט.

עוד נקבעו אמות מידה לאפיון תכני שידורים אינטרנטיים לגביהם יהיה מקום להחלת הכללים החדשים: השירות עומד בפני עצמו, מיועד לציבור הרחב, כולל תכניות שמתחרות על קהל צופי הטלוויזיה (TV-Like Programs), הכנסותיו של הגורם המפיץ את התכנים מתבססות בעיקרן על תשלום עבור תכני החוזי או פרסומות או שניהם, בשירות מתקיימים מאפייני עריכה ובכלל כך לוח משדרים או קטלוג תכנים.

דעת המיעוט: לא לכפות פיקוח טלוויזיוני על שידורים באינטרנט

על דעת המיעוט שצורפה להמלצות חתומים עו"ד נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית של משרד התקשורת וד"ר אסף כהן, סמנכ"ל בכיר כלכלה ותקציב במשרד התקשורת. עו"ד רובינשטיין המליצה, בין היתר, שלא לכפות את ההסדרים המסורתיים שהותאמו לשידורי הטלוויזיה הרב ערוצית על שידורי הטלוויזיה ברשת. ברוח הדברים ציין ד"ר כהן בעמדתו, כי יש לגבש כללי פיקח חדשים המתאימים למצב עתידי שבו שידורי הטלוויזיה באינטרנט יהוו חלופה לטלוויזיה המסורתית. כהן המליץ גם לאפשר הקלות רגולטוריות לחברות הכבלים והלווין ככל שתגבר מידת התחליפיות בין שירותים אלה לשירותי צריכת השידורים באינטרנט

. ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין: "לצופה לא משנה באיזו דרך הוא מקבל את השידורים שלו: דרך חיבור לכבלים, ללוויין או דרך חיבור לאינטרנט. מה שכן, חשוב לו שתכני הטלוויזיה שהוא מקבל בביתו ישמרו על 'המרחב המוגן' שלו. ועל כן, עלינו להתעסק בעיקר ולא בטפל – שהוא הגנה על התוכן הטלוויזיוני בלא קשר לפלטפורמה עליה התוכן משודר".

  • עוד באותו נושא:
  • ניצן חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully