וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאחורי הפסאדה הכאילו רצינית של הארץ מסתתר צהובון נחות"

אמילי גרינצווייג

23.10.2011 / 15:25

עיתונאים בכירים תוקפים את החלטת עיתון הארץ לפרסם תמונה מחוף הים של גלעד שליט ואביו בעמוד הראשי של העיתון, זאת בניגוד לבקשת המשפחה

בכירים בעולם התקשורת זועמים על החלטת עיתון הארץ לפרסם את תמונתו של גלעד שליט עם אביו בחוף הים בעמוד הראשון של העיתון ומכנים את התנהלות העיתון "שערורייתית". התמונה, אותה צילם צלם העיתון ירון קמינסקי בחוף בצת, פורסמה הבוקר, ללא אישור המשפחה ולוותה בטקסט אישי קצר שכתב קמינסקי. נועם שליט אף ביקש שלא לפרסם את התמונה. הבכירים, שסרבו להתראיין בשמם, גם הביעו חשש לגורלה של האמנה, אותה הפיץ בשבוע שעבר דובר צה"ל ועליה חתומים מרבית גופי התקשורת המגבילה את סיקורו ופרסום תמונותיו של גלעד שליט בעשרת הימים הראשונים מאז חזר מהשבי. דובר צה"ל אף פנה לעיתון הארץ בבקשה להבהרות בנושא, אולם בניגוד להודעת דובר צה"ל מהשבוע שעבר, קבוצת הארץ כלל לא חתמה על האמנה. אתר הארץ, יחד עם ערוץ 1 ו-ynet, אף פירסמו ביום רביעי האחרון תמונות של שליט, עוד בטרם ניתן לכך אישור המשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט בשער עיתון הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הפרסום מצער כיוון שהוא מנוגד לחלוטין לסיכום המוקדם בין כלי התקשורת", אמר עיתונאי בכיר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, "ראשית סוכם שלא מצלמים את גלעד – ולא רק בביתו. ברור, גם מנסיבות הצילום, שנועם וגלעד חיפשו פרטיות. יתרה מכך, המשפחה העבירה אמש מסר ברור ובו בקשה שלא לפרסם את הצילומים. זה נראה כמו חוסר רגישות משווע להתעלם מהבקשה ובמיוחד לאור האמנה והסיכום המוקדם".

בכיר בידיעות תקף את החלטת הארץ ואמר לוואלה! ברנז'ה: "הגיע הזמן שגם הציבור וגם התקשורת ידעו שמאחורי הפסאדה הכאילו רצינית של הארץ מסתתר צהובון נחות בלי שום כבוד לפרטיות משפחת שליט. המשפחה ביקשה מהם במפורש שלא לפרסם את התמונות והם התעלמו בהפגנתיות ובצביעות המאפיינת אותם". גם בתקשורת האלקטרונית זועמים. בכיר באחד הערוצים אמר לוואלה! ברנז'ה, "מדהים שדווקא הארץ, בעל היומרות האיכותיות והסיסמאות נגד הצהוב, לא הצליח להתאפק בפני הפיתוי הראשון שנקרה בדרכם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "דובר צה"ל מנהל את קשריו עם אמצעי התקשורת באופן ישיר ובלתי אמצעי וכך גם נמצא בקשר שוטף ופורה מול עורך הארץ. איננו מתכוונים להוסיף מעבר לכך".

מעיתון הארץ סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully