וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוספת הערוצים ל-DTT תידחה עד לבדיקת הנושא

אמילי גרינצווייג

24.10.2011 / 16:29

ועדת הכלכלה של הכנסת אמורה לדון מחר בהוספת ערוצים שישדרו פרסומות למערך השידורים הדיגיטליים, אולם משרד התקשורת ביקש לבחון את כדאיות הנושא

הוספת הערוצים למערך השידורים הדיגיטלי, ה-DTT, צפויה להידחות במספר חודשים לאחר שמשרד התקשורת יקיים בדיקת כדאיות לנושא. מדובר בערוצים ששר התקשורת ושר האוצר יחליטו כי ישנה הצדקה להפיצם במסגרת מערך ה-DTT.

וועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס מחר (שלישי) לדיון נוסף בהצעת החוק, שעברה בחודש יולי בקריאה ראשונה בכנסת. על פי הצעת החוק יצורפו למערך עידן+ שידורי הטלוויזיה החינוכית (ערוץ 23), ערוץ 9, ערוץ 24, ערוץ מורשת, שידורים בטכנולוגיית HD, שידורי רדיו וערוצים ייעודיים נוספים בנוסף, המערך הנבנה ומפוקח כרגע על ידי הרשות יועבר בשנת 2014 לפיקוחו של גוף ממשלתי אחר. כן, על פי ההצעה, יתווספו למערך גם ערוצים, ששר התקשורת קבע כי הם רשאים לממן את שידוריהם באמצעות פרסומות.

סעיף זה של ההצעה עורר התנגדות רבה, בעיקר בקרב נציגי חברות הכבלים והלוויין, תחנות הרדיו האזורי ומפיקי ערוצים. בעקבות התרעומת, כמו גם חשש כי אין רוב לסעיף בקרב חברי וועדת הכלכלה, הכינו במשרד התקשורת הצעת פשרה, לפיה לא יתווספו הערוצים הנוספים, והנושא יבדק בשנית בעוד מספר חודשים. פשרה מוצעת נוספת היא אפשרות של גביית תשלום עבור ערוצים מסויימים במערך.

רבים בעולם התקשורת מברכים על ההחלטה לדחות את המהלך. בכיר בתעשייה אמר לוואלה! ברנז'ה: "הכנסת ערוצים אלו, במצב הכלכלי הנוכחי כאשר ההכנסות מפרסום ירדו בכלל גופי התקשורת בעשרות אחוזים והגופים מתקשים להחזיק את עצמם, הוא אבסורדי ועלול להרוס את שוק התקשורת". גורם אחר התייחס להצעת המתגבשת ואמר "נראה ששר התקשורת ויו"ר ועדת כלכלה התעשתו והפנימו את המצב השורר בשוק".
ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully