וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: להעניק את פרס ישראל לאורי אבנרי

אמילי גרינצווייג

25.10.2011 / 13:28

העיתונאי רינו צרור והבימאים דורון צברי ויאיר לב המליצו על אבנרי לועדת הפרס. צרור: "אבנרי הוא מפלס הדרך והאיש שבנה את העיתונות החוקרת והחופשית בישראל"

העיתונאי רינו צרור והבמאים דורון צברי ויאיר לב המליצו על אורי אבנרי לקבלת פרס ישראל לתקשורת לשנת תשע"ב, זאת בגין פועלו בשבועון "העולם הזה" ותרומתו לעולם התקשורת. השלושה הגישו את הטפסים לוועדת הפרס ביום ראשון האחרון.

אבנרי רכש את השבועון ב-1950 ושימש כעורכו, יחד עם שלום כהן ונחום איתן. בתקופתו זכה השבועון לתפוצה רבה ונודע בביקורתיותו, תקיפותו ותחקיריו לצד סגנון צהוב במדורי הרכילות שבו. ב-1990 מכר אבנרי את השבועון ושלוש שנים מאוחר יותר נסגר "העולם הזה".

רינו צרור אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "ברגע שראינו שיש השנה פרס ישראל לתקשורת זה נראה לנו הכי טבעי להגיד אורי. אבנרי הוא מפלס הדרך והאיש שבנה את העיתונות החוקרת והחופשית בישראל. העולם הזה היה העיתון שפרסם את כל מה שבעיתונים אחרים לא פרסמו וזה היה צינור נפלא שיצר הרבה עניינים כאן. רק על הנחשוניות הזו, בלקיחת שבועון בידורי והפיכתו לעיתון שמשקף מציאות בלי מורא ובלי משוא פנים, הוא ראוי לפרס. ב-40 שנותיו הוא הנחה קבוצת עיתונאים שהיא הבסיס של כל התקשורת הישראלית, כל אחד מהם נמצא במקום אחר וכולם יודעים להגיד שהוא לימד אותם את הדרך".

צרור התייחס לעמדותיו הפוליטיות של אבנרי, פעיל שמאל וממקימי "גוש שלום", והשפעתם על סיכויו לזכות בפרס: "הפרס ניתן לאנשים על מצויינות משפיעה בתחום מסוים במדינת ישראל, הוא לא ניתן לפי תפיסה פוליטית. נכון שהתפיסה משנה הרבה מאוד פעמים את מתן הפרס ואני מודע לאלמנט הפוליטי. אבל ברמה העיתונאית התקשורתית הנקייה, אורי אבנרי הוא הזוכה בפרס הקרוב. גם בפן הזה הוא הציג את העמדה התקשורתית הכי נקייה, היכולת של אבנרי להכיל גם את הצד השני, היתה של 100%. הוא היה עורך העולם הזה, שהכיל בתוכו גם את הכתב גדעון סער, שהיה כתב לעניינים פוליטיים".

פרס ישראל לתקשורת יוענק ביום העצמאות. בעבר זכו בפרס דב יודקובסקי, נחום ברנע, מוטי קירשנבאום, חיים יבין ודוד רובינגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully