וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אושרה הוספת ערוצים למערך עידן+

אמילי גרינצווייג

25.10.2011 / 16:18

ועדת הכלכלה דחתה את הצעת משרדי האוצר והתקשורת. האוצר בתגובה: "הוועדה החליטה לתת מתנה לשני גופים פרטיים על חשבון משלם המיסים והיא מעבירה אותנו מעידן+ לעידן הקרח"

וועדת הכלכלה לא אישרה את העלאת הערוצים הנושאיים במסגרת מערך ה-DTT. בתום דיון סוער בוועדה החליטו חברי הכנסת לדחות את הצעת משרד האוצר ומשרד התקשורת לפיה יועלו מספר ערוצים נוספים לממירי עידן +. נציגי היוצרים, תחנות הרדיו האזוריות, גופי ההפקה, HOT ו-yes ונציגי הרשות השניה ומועצת הכבלים והלווין הביעו התנגדות חריפה להצעה. מולם טענה היועצת המשפטית של משרד התקשות, נוגה רובינשטיין כי הכוונה היא לקיים מגוון של ערוצים משדרים ואמרה :"הכוונה היא ליצור פלורליזם, זה רעיון שחברי הכנסת הביעו בו תמיכה. העלאת הערוצים הקיימים למערך כמו גם הערוצים הייעודים וגם נוספים. זאת רק תוספת למה שקיים כיום".

ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלווין אמר בדיון: "בשורה התחתונה מדובר בפצצת מצרר על כל תעשיית הטלוויזיה המסחרית והרב ערוצית על כל שלוחותיה, בכללן היוצרים והמפיקים. לדון בזה עכשיו, מבלי שניתן זמן לברר את השלכות העניין זאת שערורייה". מיכל רפאלי כדורי, סמנכ"ל הרגולציה של yes אמרה :" התחושה היא שמישהו מנסה להעניש אותנו. אנחנו חברות שמחזיקות את היצירה הישראלית בארץ ולא סרחנו בכסף ששמנו. לבוא ולהעניש אותנו על זה שטרם הוסדר נושא החבילה הצרה, פנינו לא אחת ואמרו שאם נוכל לממן את ההפסדים מהחבילה הצרה על ידי פרסומות זה יהיה קל יותר, אבל לא התקיים דיון רציני בנושא".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה להחלטה: "הכנסת הרגה את האפשרות לשידורי טלוויזיה חינם לציבור. משום מה ועדת כלכלה החליטה לתת מתנה לשני גופים פרטיים על חשבון משלם המיסים. למעשה החלטתה של ועדת הכלכלה נגד הערוצים הנושאיים, ביטלה היום את האפשרות לחלופה נוספת עבור הצרכנים ומעבירה אותנו מעידן+ לעידן הקרח"

חדשות טובות לקשת ורשת?

בדיון הוחלט כי גוף שירצה להפיץ את שידוריו באמצעות מערך עידן פלוס יצטרך לשלם סכום שייקבעו שרי התקשורת והאוצר, בהתייעצות עם הגורם שיפעיל את המערך.

מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, הסביר בדיון כי העלות השוטפת לתחזוקה של משדר שיכול להפיץ שידור של שישה ערוצים נעה בין 20 ל-24 מיליון שקל בשנה. כלומר במקרה שבו המערכת מלאה ומשדרת 6 ערוצים כל ערוץ יצטרך לשלם כ-4 מיליון שקל בשנה.

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) מבקש לאפשר לזכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, להמשיך ולהחזיק במשותף בחברת החדשות למשך שלוש שנים, גם במקרה בו אחת החברות עוברת לשידור ברישיון והשנייה נשארת בזיכיון.

ח"כ אילטוב העלה את ההצעה במסגרת דיון בהצעת חוק הרחבת מערך השידור הדיגיטלי, ה-DTT המתקיים בשעה זו בוועדת הכלכלה והיא עתידה לעלות באחד מדיוני הועדה בעתיד. ההתייחסות להחזקה בחברת החדשות התקיימה במסגרת חוק המעבר משידור בזיכיונות לרישיונות. חוק זה התייחס לשני מצבים בהם ניתן לזכייניות להחזיק בחברת החדשות במשותף עד שנת 2015, האחד ששתי הזכייניות עוברות לשידור ברישיון והשני במצב ששתיהן ימשיכו לשדר בזיכיון. נציגי משרד התקשורת ציינו בדיון שהשר, משה כחלון, תומך באחזקה משותפת.

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשסבקי התייחס למועד המעבר לשידור ברישיונות ואמר כי ההערכה היא שבמקרה הטוב הוא יתרחש בשנת 2013. ורשבסקי ביקש לדחות את תשלומי דמי הזיכיון של הזכייניות שמועדן בסוף שנת 2011, ולבקשה זו הצטרף גם מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה שאמר :"דחיית התשלום תאפשר לערוצים במצב הכלכלי הקשה להתקיים ולהתנהל מבחינת תזרים המזומנים" סמירה ציין כי הדחייה המתבקשת היא לפחות בשנה ואמר כי המועד המקורי של התשלום נקבע על פי הערכה שבשלב זה כבר יורחב מערך ה-DTT והזכייניות יהיו רגע לפני המעבר לשידור ברישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully