וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת מבואות חרמון נגד איילה חסון

אמילי גרינצווייג

26.10.2011 / 16:10

ראש המועצה, בני בן מובחרהגיש תביעת דיבה נגד מגישת ועורכי "יומן" של ערוץ 1 ונגד רשות השידור על שהוזכר בתכנית כאילו הוא מקורב לבועז הרפז

בני בן מובחר, ראש מועצת מבואות חרמון, הגיש תביעת דיבה בסך רבע מיליון שקלים נגד העיתונאית איילה חסון, רשות השידור ועורכי "יומן", משה נסטלבאום וענת שרן.
בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עורך הדין צבי בר-נתן ממשרד עורכי הדין גולדפרב, זליגמן ושות', מתייחס בן מובחר לאיזכור שמו בכתבתה של חסון ששודרה מהדורת שישי של ערוץ 1 ב-2 בספטמבר, בה חשפה את המסרונים ששלחה רונית אשכנזי, רעייתו של הרמטכ"ל לשעבר לבועז הרפז בנושאים ביטחוניים כמו גם חומרים שנועדו להכפיש את שמו של יואב גלנט, המועמד לתפקיד הרמטכ"ל. במסגרת התחקיר התייחסה חסון לביתו של גלנט במושב עמיקם וציטטה את בן מובחר כמי שטען לדבריה כי הוא מחזיק בחומר נפץ על גלנט. על פי הפרסום של חסון, בן מובחר היה איש הקשר בין בועז הרפז ולבין אנשי המושב.

בן מובחר טוען בכתב התביעה כי מדובר בכתבה כוזבת ופוגענית שקשרה את שמו לשווא ובאופן שגוי לפרשה: "אופן הצגת הדברים בכתבה נעשה בצורה מגמתית ופוגענית, תוך הבלטה מכוונת של חלקו המוכחש מכל וכל של התובע בפרשה זו, בין היתר בפרסום תמונתו על גבי מסך מלא, בחזרה על שמו ובתיאור משרתו הציבורית. עצם פרסום הדברים יכולים לפגוע בבחירתו של התובע בבחירות הקרובות ויכולות לפגוע וכבר פגעו באמינותו כלפי הציבור".

בכתב התביעה נטען כי מערכת "יומן" לא ביקשה את תגובתו של בן מובחר לפרסום וכי בן מובחר פנה לרשות השידור ב-7 בספטמבר, במכתב התרעה בגין הוצאת לשון הרע ודרש לפרסם תיקון והתנצלות של הדברים. במהדורת "יומן" ששודרה ב-9 בספטמבר, שבוע לאחר שידור הכתבה המקורית, הביאה חסון חלקים מתגובתו של בן מובחר ואמרה כי היא מצרה על כך שלא פנתה אליו לתגובה. בן מובחר טוען שאין בדברים משום תיקון או התנצלות וכי בכך שלא פנו מן הרשות לבן מובחר או מי מבאי כוחו, נמנעה ממנו האפשרות ליידע את מעגל הקרובים והרחוקים לו באופן שהיה ממעט מן הפגיעה שנגרמה לו.
על כך תובע בן מובחר סכום של 250 אלף שקלים כמו גם פרסום תיקןן של הדברים בנוסח שיתואם עמו מראש ויאושר על ידי בית המשפט.

מרשות השידור נמסר בתגובה "היות ומדובר בנושא שעומד ותלוי בערכאות, תגובתנו תימסר בין כותלי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully