וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירב אלוש לברון: "שחם סותר את תפקיד הרגולציה"

אמילי גרינצווייג

31.10.2011 / 12:18

חברת מועצת הרשות השניה תוקפת את התערבותו של יו"ר ועדת הטלוויזיה בסיקור המחאה החברתית: "זו לא הפעם הראשונה שבה הוא קורא לסדר את אנשי חברות החדשות"

חברת ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השניה, ד"ר מירב אלוש לברון, תוקפת את דבריו של יו"ר הוועדה יעקב שחם לוואלה! ברנז'ה, לפיהם על חברות החדשות להפחית באופן ניכר את סיקור המחאה החברתית כיוון שהדבר הוא אחת הסיבות למשבר בשוק הפרסום: "הירידה בהכנסות מפרסומות אינה צריכה להדיר שינה מעיני הרגולטור, ותביעה מחברות החדשות לתת מקום שולי יותר לדיון ולסיקור של המשבר החברתי סותרת את תפקיד הרגולציה, לא רק משום שיש בה התערבות בעבודה העיתונאית השוטפת, אלא מכיוון שהרגולציה בהקשר הזה צריכה דווקא לעודד את התקשורת לייצג כראוי קולות חברתיים וביקורת חברתית-כלכלית", אמרה אלוש- לברון לוואלה! ברנז'ה והוסיפה: "שחם בעצמו פנה ובצדק רב לזכייניות בתחילת דרכו כיו"ר הוועדה בדרישה כי ירבו בתחקירים חברתיים וכלכליים, אז על מה הוא מלין כעת? זו לא הפעם הראשונה שבה שחם קורא לסדר את אנשי חברות החדשות. בפעם הקודמת זה היה בנוגע לתפקוד של יונית לוי. למותר לציין שהנושא כלל לא עלה לדיון".

אלוש-לברון מציגה גישה הפוכה לדבריו של שחם ותומכת בסיקור המחאה: "ההפגנות הללו הן ייחודיות בהיקפן וחסרות תקדים מבחינת השיח האזרחי-דמוקרטי שלהן, הריבוי של אינטרסים קבוצתיים משותפים, הנחישות החברתית ואהדת הציבור אליהן. הפחתה במידת הסיקור תשקף ניכור של התקשורת למתחולל בתוך החברה הישראלית, ולניכור הזה לעיתים קרובות מגיב הציבור בעויינות ובתחושה מוצדקת של הדרה ממוקדי השפעה. לכן, יש לברך על התנהלותן של חברות החדשות

"בסופו של יום, בל נשכח שלא אחת מה שקובע את מפלס האהדה של התקשורת לאירועים חדשותיים הוא דעת הקהל. בעת הזאת מבינים קברניטי התקשורת שהשבט אמר את דברו. מהדורת החדשות במובן הזה היא מדורת השבט. כאזרחית ישראלית שגאה בשיח המחאה המתפתח וכנציגה של הרגולציה - אני מקווה שהנושאים החברתיים לסוגיהם לא ירדו מסדר היום - לא זה של התקשורת ולא זה של השבט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully