וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים לא מוותרת על חדשות 10

אמילי גרינצווייג

1.11.2011 / 14:37

במכתב חריף להנהלת הרשות השניה, תוקף בא כוחה של העירייה את החלטת חדשות 10 לשדר מנווה אילן ולא מהבירה. העירייה שוקלת לפנות לערכאות משפטיות בנושא

עיריית ירושלים דורשת כי חדשות 10 תעבור לשדר מתוך ירושלים ולא מנווה אילן. בעייריה שוקלים פנייה לבית המשפט בעניין. במכתב חריף ששלח עו"ד אביב ברנט
ממשרד קרמר שפירא שניידר ושות' בשם עיריית ירושלים להנהלת הרשות השניה, נדרשת הרשות להודיע לערוץ 10 שמעבר לנווה אילן, או אל כל מקום אחר פרט לירושלים, מהווה הפרה בוטה של הוראות החוק ותנאי הזיכיון, למרות שפסיקת בג"ץ מ-1993 איפשרה לחדשות 2 לשדר מנווה אילן כחלק מיישום חוק הרשות השניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת החדשות של ערוץ 10 הודיעה לאחרונה לרשות השניה על כוונתה לסיים את הליך המעבר לאולפני ג.ג בנווה אילן עד ל-15 בדצמבר השנה, זאת במסגרת הוראת החוק המחייבת את חברות החדשות לשדר מירושלים. חברת החדשות של ערוץ 2 משדרת מאולפנים בנווה אילן, זאת לאחר שפסיקה של בית המשפט קבעה כי קיום אולפני חברת החדשות בתחום מחוז ירושלים או "ירושלים רבתי" מהווה קיום של הוראות חוק הרשות השניה בעניין. על כן, פניה לערכאות המשפטיות הבכירות, עלולה להשפיע גם על חברות החדשות של ערוץ 2.

מנשה סמירה: "המעבר לירושלים כבר הוסדר על ידי המחוקק"

עו"ד ברנט תקף במכתב את הרשות השניה: "המתווה לפיו על הזכיינית להעביר רק את עיקר פעילותה של חברת החדשות לירושלים, הינו פרי באושים של התנהלותה הרופסת של הרשות, התנהלות אשר כאמור, התירה לזכיינית להפר את תנאי החוק והוראות הזיכיון ברגל גסה ובמשך תקופה של כמעט עשור...במידה והרשות הייתה ממלא את חובתה החוקית ופועלת לאכיפת תנאי החוק והזיכיון מלכתחילה, הרי שכבר במועד כתיבת שורות אלה כלל הפעילות של חברת החדשות הייתה מתבצעת בירושלים בהתאם להוראות החוק".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר בתגובה:"הפנייה של עיריית ירושלים היא בבחינת הנוסע שמאחר את הרכבת שכבר יצאה מהתחנה שכן כל עניני המעבר לירושלים הוסדרו על ידי המחוקק והרשות השניה היא רק מוודאת הביצוע. החוק קבע, ובעניין זה ניתנה גם פסיקת בג"ץ ב-93 שקובע כי ירושלים הנה ירושלים רבתי ועמדתה של עיריית ירושלים נדחתה על ידי בית המשפט כבר אז, בהקשר של מיקום חדשות 2".

יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר אמר בתגובה: "הנושא נדון בעבר בבית המשפט, המשמעות של החוק הורחבה לירושלים רבתי. זו הסיבה שחדשות 2 נמצאות בנווה אילן. באופן אישי אני מצטער על כך שחדשות 10 אינן מצויות בתוך ירושלים".

בערוץ 10 סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully