וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דורש לבצע בדיקות שכר ברשות השידור

אמילי גרינצווייג

2.11.2011 / 12:13

עובדי רשות השידור זועמים וטוענים כי מדובר בדריסת רגל נוספת של משרד האוצר ברשות, שאין לה אח ורע ומאיימים שוב בסכסוך עבודה

משרד האוצר דורש לבצע בדיקות שכר ברשות השידור לצורך ביקורת ומעקב. על פי מכתב שהעביר הממונה על השכר באוצר ברק שטרוזברג למנכ"ל הרשות יוני בן מנחם, הבדיקה תעשה על ידי רואה חשבון מטעמו של משרד האוצר, בהסתמך על החוק הקובע כי גוף מתוקצב ונתמך ימסרו לממונה על פי דרישתו מידע על תנאי העסקתו של כל עובד.

המכתב והבדיקה עוררו את זעמם של עובדים רבים ברשות השידור שטוענים כי הוועד המנהל, שמאפשר את קיום הליך הבדיקה של האוצר נותן "דריסת רגל נוספת למשרד האוצר שאין לה אח ורע", כפי שהגדיר זאת אחד הבכירים. עובדי רשות השידור חשים כי הבדיקה היא עונש על העיכובים ביישום הרפורמה. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר אחד העובדים הבכירים ברשות: “מי תקע את הרפורמה? העובדים? האוצר בעצמו הוא זה שתוקע את הרפורמה מכיוון שחזר בו מההסכמות למימון". אחת האפשרויות אותן שוקלים ברשות למימון הרפורמה היא מכירת נכסי הרשות. בפועל החלה הרשות בפעילות זו, ויש כוונה מיידית לסגור מספר סניפי גבייה אולם הצעד מעורר את זעמם של העובדים ברשות, זאת מכיוון שלטענתם מכירת הנכסים לא תביא את הממון הנדרש, תארוך זמן רב ותיצור הוצאות נוספות בעקבות הצורך לשכור שטחים לפעילות הרשות.

חלק מוועדי העובדים כבר פנו להסתדרות, המייצגת את וועד הטכנאים והוועד המשולב בנדון. וההסתדרות שלחה אתמול למנכ"ל הרשות, מכתב התראה בטרם תפתח בסכסוך עבודה בנדון. במכתב, שהעביר אתמול המזכיר הארצי, דורון קרני, נכתב כי הכוונה למכור את הנכסים "מעלה חשש כבד למצבה של הרשות בין היתר בהקשר של מימוש וכיבוד התחייבויותיה כלפי עובדיה". לטענת קרני, מכירת הנכסים עלולה להשפיע באופן משמעותי על תנאי עבודה והביטחון תעסוקתי של העובדים. על כן דורשת ההסתדרות בפתיחת משא ומתן מיידי לעיגון הסכמות בנוגע מתן בטוחות להבטחת זכויות העובדים כמו גם בנוגע לכוונת הרשות לסגור סניפי גבייה ללא משא ומתן ודיון קודם עם העובדים בעניין. באם לא תודיע הרשות על פתיחה במשא ומתן צפויים העובדים, על ידי ההסתדרות, להכריז על סכסוך עבודה כבר בימים הקרובים.

ברשות השידור סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully